wat is de snelste/beste manier om de afwas te doen zonder vaatwasser?

weet iemand een handige manier om de afwas met de hand snel af te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een hond Hebt weet ik het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de hand van een ander.

Het beste antwoord

Met een goed humeur. Voorspoelen zorgt ervoor dat je de afwas in een handomdraai gedaan hebt. Niet teveel laten staan en elke dag afwassen. En zet een goeie plaat op. Met goeie muziek op de achtergrond werkt het ook nog prettiger.

Toegevoegd na 1 dag:
Vooral als je bijvoorbeeld zelf niet kunt zingen. Hahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zingen tijdens de afwas
De afwas niet van 3 dagen laten staan, dan wordt hij alleen maar viezer, en duurt het nog langer voor hij klaar is. Bovendien kun je kleinere afwasjes in het afdruiprek droog laten worden, scheelt je afdrogen
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet alles (zoals panne en bekers en bestek) droog altijd goed of het duurt egt langer dan 4 uur en dan zien de panne er weer op de een of andere manier vies uit
ideeen??
anneliez
12 jaar geleden
Die droog je zo even af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestek laten drogen in het rek is een kunst, maar het kan wel. Voordat ik een vaatwasser had, stapelde ik het altijd zo op dat er zoveel mogelijk lucht tussen kon en er geen water op kon blijven liggen (lepels met de bolle kant naar boven dus bijv).
Op de ouderwetse manier. Je gebruikt een wasmiddel en spons en wast de vaat 1 voor 1 hiermee af. Je laat ze drogen in een wasrek.
Met de hand afwassen is sowieso altijd sneller en beter dan een vaatwasser, want je controleert direct of de vaat schoon is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles eerst goed afspoelen. Daarna heb je het zo gedaan met een sponsje en sop.
Ik heb het altijd binnen 10 min. gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt erg van de grootte van je afwas af natuurlijk, die 10 minuten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga altijd maar uit van het gemiddelde:)
je moet natuurlijk elke dag afwassen.
ook moet je het voorspoelen.
en dan warm water met sop maken.
en met een spons goed schoon boenen!

Toegevoegd na 1 dag:
en dan in het rek zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de buren brengen en zeggen dat je vaatwasser kapot is.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke.
Mijn dame en ik doen dat altijd samen en nemen ondertussen de gebeurtenissen en roddels van de dag door. Je komt op zo'n maniet gewoon vuile vaat tekort, zo snel gaat dan de tijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus, geef Moolkees je vuile vaat maar, hij komt toch tekort!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mijn tarief valt alleszins mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, hij geeft je geld toe, als dank voor de nieuwe aanvoer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gelooft toch niet,Widar dat ik van de snoeren behuffeld ben? OF van de rot gepukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je bent gewoon een vaardige ent met een vekort aan taatwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wank je del!
Het iemand anders laten doen of mee onder de douche nemen. Anders in een teiltje met afwasmiddel en goed na spoelen met heet water,dan kun je het in elk geval op het droogrekje laten drogen,dat scheelt dan weer in tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet tegelijkertijd jezelf EN de borden etc. wassen. Kost je nog steeds evenveel tijd. Misschien zelfs nog wel meer, omdat je er ook nog mee naar de douche en terug moet gaan sjouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat,beste Widar,was een GRAPJE.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha.