Wat kan ik allemaal doen met die restjes CornFlakes?

Hier thuis wordt veel CornFlakes gegeten. Onderin het pak zitten altijd van die grummetjes. Van die fijn geworden restjes. Dit laatste uit het pak vind ik niet zo geweldig om zo te eten. Daarom verzamel ik het altijd in een aparte trommel om later als een soort paneermeel te gebruiken. Echter, nu heb ik zoveel dat er niet meer doorheen te komen is. Weet iemand een andere toepassing voor deze restjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet het gruis net als gewone cornflakes door je melk of yoghurt? Ik ben ook dol op het laatste gruis, maar ik gooi het gewoon door de yoghurt of kwark :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Mangowolk,
Het is juist het gruis - de grummetjes - welke ik niet zo prettig in de melk vind drijven.
Toch zie ik hieronder een aantal hele leuke en bruikbare antwoorden. Bedankt allemaal!

Het beste antwoord

Crispy Cornflake Cookies.

* 350 g bloem,
* 1/2 zakje bakpoeder,
* 180 g suiker,
* 1 zakje vanillesuiker,
* 2 eieren,
* 250 g zachte roomboter,
* 200 g van jouw restjes cornflakes,
* 100 g kleine blokjes pure chocolade,grof geraspte chocolade gaat ook goed.

Verwarm de oven voor op 200 graden C.
Bekleed de bakplaat met bakpapier.

Doe in een grote kom de bloem,suiker,vanillesuiker,eieren en boter en roer tot een deeg.
Kneed vervolgens de cornflakes en stukjes of geraspte chocolade door het deeg.
Maak met behulp van 2 theelepeltjes kleine deeghoopjes en leg deze op de met bakpapier bekleedde bakplaat.Laat wat ruimte tussen de deeghoopjes omdat ze gaan uitzetten.
Schuif de bakplaat in het midden van de voorverwarmde oven en bak de koekjes in 15-20 minuten goudgeel en gaar.
Voor de afwisseling kun je 125 g rozijntjes door het deeg mengen of geraspte kokos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal voor de goede ideëen!

Andere antwoorden (7)

als je er klontjes van maakt. En dan chocolade er om heen doet. En de chocolade dan hard laat worden zijn het hele lekkere koekjes !
om het nog lekkerder te maken kan je er ook nog caramel bij doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep inderdaad, mengseltje met gesmolten chocola van maken en in praline-grootte laten opstijven. HEEEERLIJK !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whooo lekker! +++++!
Geef het aan de vogels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, en als visvoer, maar wel in kleine beetjes voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of aan de kippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons zijn kippen ook vogels.
Gerdakok
een jaar geleden
Mag dat ook als er suiker en kleurstof in zit?
je kunt er koekjes mee bakken wij doen dan
havermoutvlokken rozijnen meel boter cornflakes gehakte noten suiker we maken er van die rotsjes van de precieze hoeveelheden kan ik niet zeggen doen het altijd op de gok een beetje de substantie aanvoelen in iedergeval niet te veel meel gebruiken.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, mengen met riet- of bruine suiker en als broodbeleg gebruiken of in de yoghurt.

Leg de vraag met bekende antwoorden als suggestie voor aan de klantenservice van de fabrikant en vraag om nog ander toepassingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er chocolade crispies van maken: http://www.huishoudplaza.nl/Recepten/art/1305/chocolade-crispies-in-7-simpele-stappen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cornflakes-bonbons.

•500 g chocolade(restjes)
•1 zakje vanillesuiker
•20 g boter
•170 g cornflakes
•150 g gemalen kokos

Chocolade in stukjes samen met de vanillesuiker en de boter au bain marie (schaal op een pan met heet water) smelten.
Als dit zover is, de kokos erdoor roeren en daarna de cornflakes erdoor roeren.
Met 2 theelepels hoopjes maken op een grote schaal (of bakplaat uit de oven).
Af laten koelen (evt. in de koelkast) en de bonbons zijn klaar!
In een koektrommel op een koele plaats bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je die restjes apart bewaard kun je er ook lekker kipkrokantjes van maken. Je haalt dan lapjes of stukjes kipfilé door een geklopte ei en paneert het met het restant cornflakes.