Waar kan ik kroepoek kopen om zelf te bakken?

Ik heb op de basisschool een keer kroepoek gebakken. Het waren allemaal verschillende kleuren harde dingetjes en als je die in de pan deed werd het kroepoek. En ik vond het heel lekker! Ik wil het daarom graag nog eens doen, alleen weet ik niet waar je het kan kopen... Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Waar kopen:
Bij de Toko, je hebt verschillende soorten die je kunt bakken, de gekleurde zoals beschreven, Emping (de wat meer bittere variant) / Cassave (verschillende scherpte gradaties / krupuk udang etc.

Online kopen:
Op de site Indische Toko kun je het online kopen.

Baktips:
Haal de rauwe kroepoek uit de verpakking (en leg deze een uurtje in de zon of op een radiator) -> doe ik zelf nooit.
Kroepoek moet kurkdroog zijn voordat u begint met bakken.
De olie waarin de kroepoek wordt gebakken moet zeer heet zijn.
Het bakken van kroepoek gaat heel erg snel, niet meer dan een paar tellen.
Bak een paar stukjes per keer want kroepoek zet uit in hete olie.
Draai de kroepoek direct om en haal het uit de olie. Kroepoek mag niet te bruin worden, dan is het niet meer lekker.
Even laten uitlekken en klaar is kees! "

Na het bakken laten afkoelen en evt. in servetten/keukenpapier en gesloten bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In toko's. Dat zijn Aziatische supermarktjes die in alle grote steden van ons land gevestigd zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Ook bij meerdere supermarkten te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder doet dat ook wel eens, die koopt het in een Hindoestaanse toko