Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

Waarschijnlijk eet je te snel, of praat je te veel tijdens het kauwen. Daar kan je de hik door krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt de hik omdat je waarschijnlijk veels te snel eet/slikt. Je slokdarm raakt namelijk gewend aan een bepaalde tempo. Zodra jij stopt en die tempo niet meer hebt gaat je slokdarm gewoon door waardoor je gaat hikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals degene boven me al opmerkte, eet je waarschijnlijk te snel / gulzig. Probeer elke hap voldoende te kauwen (minstens 20 keer), dat is beter voor je spijsvertering en op deze manier geniet je ook meer van je eten. Daar komt nog bij dat door te schrokken je lichaam niet automatisch voelt dat het genoeg heeft. Als je je bord leeg hebt, wacht dan een minuut of vijf voor je nog een tweede keer opschept. Vaak zul je zien dat je binnen die vijf minuten een verzadigd gevoel krijgt en is die tweede keer dus overbodig. Ook goed om in gedachten te houden als je eventueel een keer op dieet zou zijn....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustiger eten en minder praten ;-). De volgende keer als je de hik hebt, kun je hem zo stoppen http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/1069/hik-laten-stoppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook altijd, dan eet ik te snel en te veel tergelijk of te droog voer, wissel af met drinken en doe rustig aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of als je altijd frisdrank drinkt kan dat ook de oorzaak zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bete Femke, Het is een manier om een te veel aan lucht uit je maag weg te krijgen. Het teveel aan lucht komt, omdat je hoogstwaarschijnlijk te schrokkerig eet.
Dus rustiger eten en niet teveel lucht happen. Hahaha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding