Hoe lang kan ik pasteitjes bewaren?

Het gaat alleen om de broodjes, het zijn van die voorverpakte pasteitjes waar je ragout in kunt doen van de supermarkt. Ze zijn verpakt in plastic en ongeopend. De houdbaarheidsdatum ontbreekt, ik heb ze nu ongeveer 9 maanden denk ik. Graag geen antwoorden zoals 'als ze er nog goed uitzien' of 'als ze niet weglopen etc.'. Ik wil de houdbaarheidsduur van dit soort producten weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K

Antwoorden (4)

Ze zijn rond de 5dagen houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In plastic veel langer!
Dit kun je nooit weten , ik werk in een supermarkt en in het magazijn liggen heel veel producten al heel lang. 9 maanden is al best lang, ik denk dat ze over datum zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je (nog) geen schimmel ziet is er niks aan de hand. Hoogstens kan de smaak wat achteruit gaan. Dit soort dingen worden helemaal luchtdicht verpakt, dus kunnen heel lang bewaard worden en zijn zelfs nog te eten nadat de houdbaarheidsdatum verlopen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker als ik die commissie ofzo mag geloven met hun: Over de datum eten. Een chef-kok bereid voedsel dat over datum is.. Het idee is niet lekker!
9 maanden is wel erg lang, hoor!! Zelfs beschuit en knäckebrod, waar heel weinig vet in zit, zijn niet zo lang te bewaren. Pasteibakjes zijn gemaakt van bladerdeeg, en dus van (room)boter, en die wordt ranzig.

Ik zou ze maar me een zwaai de vuilinisbak in doen, en niet die lekkere vulling in ranzige bakjes stoppen. Die 2 euro zou ik dan maar spenderen, en nieuwe bakjes halen.

Piep ze sowieso even op in de oven ( 5 min bij 150 graden), of, als je geen oven hebt, even bovenop de broodrooster (wel vaak wentelen, anders worden ze zwart op één plek!!)
Ze zijn dan heerlijk knapperig, en smelten in je mond.

Eet smakelijk : ik maak zelf het liefste een lobbige tomatensaus met champignons en verse peterselie - yum!!!