Helpp ik moet zwaarder worden.. geef me tips?

ik ben 14 jaar
1meter65
44 kilo.
ik ben dun dus heb met een vriendin een weddenschap dat ik na de zomervakantie 50 kilo weeg!
ik lust echt geen fruit en ik weet niet hoe ik in ongeveer 6 week nog 6 kilo moet aankomen. heeft iemand tips?

Toegevoegd na 7 minuten:
haha jullie hebben gelijk met mac donalds maar daar kom ik niet elke dag! heeft iemand nog een goede tip die ik kan gebruiken?

Toegevoegd na 27 minuten:
even voor de duidelijkheid. het is niet alleen voor een weddenschap maar ook omdat ik zelf gewoon wil aankomen

Toegevoegd na 27 minuten:
even voor de duidelijkheid. het is niet alleen voor een weddenschap maar ook omdat ik zelf gewoon wil aankomen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Toen ik deze vraag las dacht ik onmiddellijk dat er wel weer een aantal antwoorden zou komen over voedsel dat doorgaans afgeraden wordt als mensen te zwaar zijn en juist moeten afvallen. Bingo! Zelfs MacDonalds, hofleverancier van junkfood, ontbrak niet in het lijstje. Grondregel voor gezonde voeding is altijd om te streven naar volwaardigheid. Een lekker toetje mag best maar probeer zoveel mogelijk volwaardige voedselproducten te eten zoals volkorenbrood, voldoende groente (vers of diepvries), volle zuivelproducten etc. en laat vergaand geraffineerde fabrieksmeuk gewoon in de schappen van de winkel liggen. Dit ongeacht of je te licht, te zwaar of normaal op gewicht bent. Bedenk dat niet alleen ondergewicht maar ook overgewicht een vorm van ondervoeding is want (mede)veroorzaakt door een tekort aan noodzakelijke voedingsstoffen door een onvolwaardig voedingspatroon. Probeer dus te voorkomen dat je de ene voedingsstoornis inruilt voor een andere. Toegevoegd na 1 uur: Overigens zit je met een BMI van 16,2 eerder op dan onder de grens voor ondergewicht. Lichter moet je niet worden maar ik zou toch geen kilo per week proberen aan te komen als ik jou was. Dat lukt je alleen maar door ongezond te bunkeren. Je mag natuurlijk best af en toe een lekker toetje of ijsje als tussendoortje. Wees blij dat je dat kunt hebben maar als je dergelijke dingen tot hoofdvoedsel maakt ben je natuurlijk niet goed bezig. En bedenk dat de meeste mensen vanzelf wel zwaarder worden naarmate ze ouder worden.

Veel turks eten,

Fruit maak je niet echt dik. Veel friet, dressings van de McDonalds maken je dik. Maar je moet er zelf voor open staan, en je moet je gezondheid niet in gevaar brengen!

lekker veel pizza,s eten

ipv magere producten de volle gebruiken. Net iets meer eten dan je gewend bent. 3 boterhammen ipv 2. een schep meer aardappelen en rijst. En voor de veiligheid zorgen dat je aan de voorwaarden van het verliezen van de weddenschap kunt voldoen

Ik zou zeggen, schep 's avonds eens van alles een schep extra eten op je bord. 's morgens meer boterhammen eten en doe dan iets van 48+ kaas erop, dat is lekker vet. Misschien keertje naar McDonalds ofzo maar ga liever gewoon gezond meer eten dan minder gezond en meer vet, dan kan nooit goed voor je zijn!

brood,pasta, kaas, boter,fruit(banaan&druiven), evergreen, sultana, ehm op proud 2 b me heb je wel eetlijsten waarvan e aankomt...misschien kun e die gebruiken...

Waarom zou je dit überhaupt willen..? waarom wil je aankomen , ik snap ook wel dat je te licht ben .. maar waarom voor een weddenschap .. als je gewoon goed eet komen die kilo's vanzelf wel zonder ineens ongezond te gaan eten.

Eet volle melkproducten. Verder zijn noten heel goed om zwaarder te worden. Noten zijn gezond, maar zijn erg vet. De macadamianoot is zo lekker en heel goed voor jou.... Dus leef je uit op de noten en volle producten. Houd verder goed de schijf van vijf aan!!

Bronnen:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedings...

Brintapap eten! Dat is de mainkey in een dieet om wat aan te komen. Vooral niet teveel junkfood eten, das erg slecht voor je!

Veel aardappels, pasta's met witte sauzen en inderdaad volle producten. Minder (wel genoeg!) bewegen en meer tussendoortjes zoals die kruidkoeken of toetjes. Gebonden soepen (niet helder) zetten ook aan. Salami en volle kaas of brie op je brood. Succes!

Mijn vriendin moest dit ook van de dokter ze moest wat al eerder werd gezegd van alles wat meer opscheppen en het sneller eten dan verteert het minder snel en neem je meer vet op succes ;)

Om nu opeens veel vet en troep te gaan eten lijkt me ongezond. Staat er na de zomervakantie de vraag: Hoe kan ik in korte tijd afvallen. Het belangrijkste is dat je gezond voelt en voldoende energie heb. Neem alleen wat extra's tussendoor, een boterham of cracker, desnoods schep je een 2de kleine warme maaltijd op, die je later opeet, want als je zo licht ben zul je misschien geen grote maaltijden kunnen eten zonder buikpijn te krijgen. En verlies je de weddenschap: Ieder kilootje wat eraan is, is meegenomen. Als dit je bevalt ga je net zolang door totdat je streefgewicht bereikt is. En wat je fruit betreft: Neem wat vers fruit en maak dit schoon. 2 flinke scheppen roomijs Wat melk Pureren met een staafmixer. Een perfecte milkshake (over een tijdje ben je misschien verslaafd aan fruit) Succes en fijne vakantie, hoop voor je dat het warm wordt, want dan smaken milkshake's nog lekkerder, vooral met vers fruit. Toegevoegd na 22 minuten: Wat ook in de zomer lekker is : Een koude pasta, die klaar staat in de koelkast. Lang zo saai niet als een boterham of zo. Als je langs de koelkast kom, kun je zo wat pakken. Het is ook nog leuk en eenvoudig om zelf te maken, misschien voor vriendinnen? Voor recepten: Google: Eenvoudige recepten en dan zoeken onder koude pasta. Eet ze.

Uhmm ik denk nu aan chips en chocola dat soort dingen ;) veel succes nog!

Je kan met weinig zakgeld toch superveel ongezonde dingen kopen bij de albert heijn kun je euroshop spullen kopen zoals Paprika chips energie drink chocolade repen. Het is allemaal goedkoop en je word er dikker en een beetje gaan luieren. Voor de TV doet wonderen en als dat niet geneog ga je achter de computer/telefoon/tabbled vragen beantwoorden+bron dan ben je een tijdje bezig. Succes:)

Ontbijt Lunch Tussendoor Avond Xtra Niet alleen van Mc kom je aan maar ook van gezond voedsel zoals vis aardappelen rijst , melk veel water voor de vocht en je voelt je nog fit ook. eet geregeld niet proppen heeft geen zin eet verdeeld over de dag.

Als je op een gezonde manier wilt aankomen, ga dan naar de huisarts. Die kan bepalen of het nodig is en je doorsruren naar een dietiste. Een dietiste kan samen met jou een persoonlijk voedingsschema samenstellen. Maar elke week een kilo erbij is bijna onmogelijk en absoluut niet gezond. Accepteer je lijf zoals het is en kies kleding die bij je figuur past. Laatdie weddenschap zitten, met je gewicht komt het vanzelf wel goed als je gezond eet en genoeg beweegt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100