Hoe komt het dat salami geen tekeningen van schimmel laat zien terwijl het al heel oud is?

Heb de salami net ontdekt, lag ergens acherin de koelkast, al een tijdje, zeg maar. Flink over de datum. Maar verder niets aan te zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

salami is vooral vanwege het zoutgehalte bijna onbeperkt houdbaar. neem de proef op de som en kijk en proef de smaak. nog lekker? gewoon eetbaar m.i, en als je het niet vertrouwt: weg ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uiteindelijk zal hij vast wel gaan schimmelen.
Een tenminste houdbaarheidsdatum wil niet zeggen dat het voedingsmiddel na die datum bederft en dus niet meer te eten is.

De tenminste houdbaarheidsdatum geeft aan dat na die datum de producent de kwaliteit, smaak en hoedanigheid van het product niet meer kan garanderen. Hij zal waarschijnlijk niet meer zo lekker en vers smaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook het idee dat het door de knoflook komt.