Zijn snijbonen kiemgroeten ?

Omdat ik ff geen tijd had om te koken,magnetronmaaltijd gekocht. In de snijbonen zaten soort witte boontjes,valt dit onder kiemgroenten? Gewoon gegeten hoor,maar vraag t me wel af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neehee,anders had k het toch nt gegeten???

Het beste antwoord

Bij kiemgroente laten ze de zaadjes van groente planten kiemen, boven de grond, de jonge kiemplantjes worden gegeten.
Snijbonen zijn de zaaddozen van klimbonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks ed. Groetjes

Andere antwoorden (3)

Snijbonen zijn peulvruchten en geen kiemgroente
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit zijn gewoon jonge boontjes. Snijbonen zijn eigenlijk heel vroeg geoogste peulen met bonen. Als je ze laat groeien krijg je grote bonen in de peul, zoals bij bv tuinbonen.
Kiemgroenten zijn hele kleine plantjes, die geoogst worden als ze net boven de grond uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snijbonen worden niet vroeg geoogst hoor, gewoon als ze groot zijn.
Kijk, als we zo gaan beginnen :-)
De boontjes in de snijbonen zou je zelfs, als ze groter zijn, als bonen kunnen eten. Bij peultjes (geen boon, maar een erwt) en snijbonen is het gewoon de peul geheel te consumeren.

Bonen (Midden- en Zuid-Amerikaans van origine) vallen uiteen in twee groepen, de Phaseolus vulgaris en de P. coccineus. De eerste is de bekendste met vrijwel alle bonensoorten die nu gangbaar zijn. De tweede omvat o.a. pronkbonen, die jong uitzien als snijbonen en ook zo worden gegeten.