Recept Turkse Pizza

Voor het deeg:

1 theelepels gedroogde gist
5 eetlepels melk
2 eieren
zout
2 theelepels suiker
4 eetlepels boter

voor de vulling :

2 uien
1 kleine tomaat
2 eetlepels verse peterselie, fijngehakt
2 eetlepels boter
1 kilo lams- of rundergehakt
zout & peper
paprikapoeder
knoflook

Strooi de bloem in een kom en maak in de midden een kuiltje. Doe de gist met de handwarme melk , de eieren ,wat zout , de suiker en de gesmolten en afgekoelde boter in het kuiltje en kneed van de ingredienten een samenhangend en soepel deeg. Verdeel het deeg in stukken ter grootte van eieren en laat het onder een vochtige doek 10 minuten rijzen. Pel voor de vulling de uien en snipper ze fijn. Dompel de tomaat even in kokend water en trek er het velletje af. Snijd de tomaat klein en schep de tomaat , de peterselie, de , boter , de uien, knoflook en het gehakt door elkaar. Breng het mengsel op smaak met peper , zout en paprikapoeder.

Verwarm de oven voor op 180 C. Rol elke portie deeg uit tot een dikte van 1/2 cm en verdeel ze over 2 beboterde bakplaten. Strijk het vleesmengsel met een lepel op het deeg en laat het nog 5-10 minuten rijzen.Bak de pizza’s midden in de warme oven in 20-25 gaar. besprenkel de pizza evtueel met citroensap en serveer de pizza’s opgerold met wat sla en knoflooksaus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 kilo??!?!?!??!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Nijram1...Wallah...de eerste vegetarische Turk moet nog geboren worden, geloof ik.