Het dr. Frank dieet is ontwikkeld voor mensen met een fors overgewicht om binnen afzienbare tijd een flink aantal kilo's af te vallen. Het is een van de vele koolhydraatbeperkte varianten die bewezen hebben goed te werken zonder schadelijke gevolgen voor de gezondheid.

Naast dat iedere dieetvariant structuur biedt, duidelijke richtlijnen, is koolhydraatbeperkt goed vol te houden omdat je nauwelijks honger hebt terwijl je toch flink minder aan calorieën naar binnen werkt. Zoals bij alle diëten is het moeilijker om op gewicht te blijven dan dat streefgewicht te bereiken. Dat is de belangrijkste reden dat ik de voorkeur geef aan de koolhydraatbeperkte methode van Yvonne Lemmers boven de koolhydraatarme van dr. Frank van Berkum. Daar val je gemiddeld een halve kilo per week mee af maar het is op de lange duur veel beter vol te houden. Als je op gewicht bent schakel je moeiteloos over op strengere of minder strenge dagmenu's om op gewicht te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je je er goed aan houd en ook aan sport doet wel... En je natuurlijk ook niet daarnaast nog volpropt met dingen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk dieet werkt zolang je je er aan houdt. De vraag is of je met een dieet ook alle voedingsstoffen binnenkrijgt.

Het probleem zit hem in de periode na het dieet. Vaak komen mensen dan weer net zo hard aan.

Kunst is om je eet -en leefpatroon blijvend aan te passen: dus altijd voorzichtig met dikmakers als sausjes, koek, snoep en snacks en altijd voldoende beweging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dr Atkins/dr Frankdieet werkt goed.
Alleen geen mens houdt dat jaar in jaar uit vol.

Als men bv na 1 jaar stopt en in de oude eetgewoontes vervalt, is al het lijnen voor niets geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkel dieet werkt (in ieder geval niet op de lange termijn). Je moet gewoon voldoende eten, gezond eten en genoeg bewegen. Als je dat vol kan houden zul je in principe altijd een gezond gewicht houden. Natuurlijk zal elke verkoper van een dieet het tegenovergestelde beweren, maar dat zijn slechts verkooppraatjes. En iedereen weet: praatjes vullen geen gaatjes!