De ‘oude’ haring wordt gewoon verkocht, ook als er nieuwe in de koelvitrine ligt. Soms geeft de visboer dat gewoon aan en verkoopt de oude voorraad voor een lagere prijs. De beestjes zijn, net als de nieuwe aanvoer, diepgevroren bewaard waardoor er helemaal niets mis mee is. Als de haring het vorig jaar beter was doe je er zelfs beter aan die ‘oude’ te kopen.

Roken e.d. is geen optie omdat onze Hollandse Nieuwe een fermentatieproces ondergaat waardoor overgebleven daar niet voor in aanmerking komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die zijn dan allemaal opgegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vermoed dat die nog in salades verwerkt gaan worden, en anders in dierenvoer.
een deel zal helaas ook weggegooid worden.
als de nieuwe uit is, dan willen mensen geen oude meer.
12 jaar geleden
Die zijn gewoon nog te koop bij de visboer, omdat veel mensen de prijs van de nieuwe haring nog te hoog vinden. En bovendien zijn ze nog heel goed te eten (er zijn ook mensen die het verschil tussen oude en nieuw haring niet proeven).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat die samen met de b vissen in pot belanden.
En naar voedselfabrieken waar alles van vis wordt verwerkt. Kattevoer enzo. Wordt haring ook gerookt? Want als dat zo is kan ik me voorstellen dat ze dat er ook mee zouden doen.