Raak je de calorieën kwijt als je een product laat uitlekken?

Een blik tonijn weegt 200 Gr. Na het uitlekken weegt de tonijn 100 gr. Hoeveel calorieën bevat de tonijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nog steeds 200 gram. Jammer maar helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zullen nog evenveel kcal inzitten als daarvoor. Je kunt de energetische waarde van een product nooit beinvloeden door dergelijke dingen te doen.

Ik neem een voorbeeld: brood.
Naarmate je brood roostert, droogt of evenals vloeibaar maakt zijn alle energetische stoffen aanwezig. Het percentage aan kcal kan nooit lager worden. Wel kan je kcal hoger worden naarmate je het gaat bakken, braden etc. want dan wordt er een tweede product aan toegevoegd nl. boter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoeveelheid calorieën van de inhoud van het blikje zal wel wat afgenomen zijn, omdat er in het "afleksel" ook calorieën zitten. Maar de hoeveelheid calorieën die op de verpakking staat, is gebaseerd op wat je opeet, en dus niet op wat er weglekt.
Wat je dus binnenkrijgt, is wat er is berekend op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar baseer je het op dat de calorieën gaan over wat je daadwerkelijk op eet en niet op wat er weglekt? Volgens mij is het namelijk andersom.
Als het tonijn in olie is ben je dat gewicht aan calorieën (1 g vet = 9 kilocalorieën) kwijt. De tonijn zelf is ongeveer 120 kcal. per 100 gram. Eiwitten zijn weliswaar 4 kcal. per gram maar er zit veel water in vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
juist +1