Wat betekent het woord BBQ?

Soms ben ik een woord aan het ontleden, maar hoe langer je erover nadenkt hoe raarder het woord is: BBQ (BarBeCue).

Bar Be Cue.

Maar waar komt het vandaan en wat betekent het nou echt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

"In de 17e eeuw waren rond de Caribische eilanden Franse en Engelse boekaniers actief. Ze namen van inheemse piraten de techniek over om vlees, vooral van varkens, langzaam te roosteren om het langer houdbaar te maken. Vermoedelijk is ook het woord, dat via het Spaanse barbacoa in het Engels terechtkwam, van Indiaanse afkomst: bijvoorbeeld bij de Taino-indianen betekent barabicu 'het heilige vuurbed'."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbecue
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dat is een antwoord simpel, doch doeltreffend ;-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Kom laten we vandaag heerlijk vlees op een heilig vuurbedje leggen in onze achtertuin! Als dat niet genieten is van je BBQ... :)