Ik heb een flesje sinasappelsap n 2 dagen buiten de koelkast laten staan kan ik het nog drinken?

Het flesje is nog wel dicht en komt uit de albert heijn uit het koelschap.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zitten er bewaarmiddelen in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee eigenlijk ik heb het in mijn locker laten staan en wil het morgen graag opdrinken als het mogelijk is omdat ik er vandaag niet was.

Het beste antwoord

Meestal kan je het wel ruiken of het nog goed is, maar bij sinaasappelsap kan het soms nog wel eens gaan gisten. Dan wordt je er niet gelijk ziek van, maar je kan er wel een opgeblazen gevoel van krijgen, of een lichte misselijkheid.
Als het is gaan gisten, dan zit er wat meer druk achter de dop bij het opendraaien, en je ruikt ook iets een gist-geur. Maar als je dan voorzichtig een slokje neemt, en het smaakt 'prikkelend' en sterk, dan kan je het maar beter niet meer opdrinken.
Als dit niet het geval is, geniet dan maar lekker van je drankje, niks aan de hand dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zolang er niet vreemds aan de oppervlakte drijft, en het ruikt nog goed, zou ik het rustig opdrinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het flesje niet open is geweest moet het gewoon te drinken zijn.. Ruik anders even en kijk of er niks op drijft. Maar dat lijkt me sterk. Dus ik ga ervan uit dat je het gewoon kan drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem, moet zeker nog goed zijn. In de winkel staan ze toch ook niet in het koelvak??????
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar daarvoor niet dan staat het gewoon in het magazijn -,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Sk1llzNL: ook de verse sapjes? Lijkt me stug dat dat lang buiten de koeling staat, maar ik ga het vragen aan iemand die het levert daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt 'vers' sap, en sap in pakken. Dat verse sap in flesjes zou ik niet te lang buiten de koeling bewaren.
Het hangt er wel van af wat voor sap het is. En wat voor datum staat erop? Is dat een van deze dagen? Ik heb het gehad met die flesjes sap, diezelfde hebben ze ook met smoothies in het koelvak bij ah, dat het op de dag van de datum al bedorven was. Ik maakte de dop los en dan hoor je een behoorlijk luide "plop". Kijk dus wel uit. Ruik er aan. En als het een luide plop geeft, gooi het dan weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus met dat "ploppen: wat heidi ook zegt. Het gisten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan je het nog wel drinken , zolang de sinaasappelsap goed op datum is en of ie niet bevroren is. en wat ze aan conservering middelen toevoegen. ja dan is het zeker na 2 dagen buiten de koelkast te drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik je zintuigen. Zijn de kleur en de geur goed en heeft er geen gasvorming plaatsgevonden dan kun je het sap gewoon drinken.

Vaak zijn die sapjes in het koelvak gepasteuriseerd om ze langer houdbaar te maken. Soms hoeven ze niet eens in het koelvak maar 'koelvers' is wel een stuk duurder vanwege het (misplaatste) gezondheidsimago.

Overigens kun je fruit beter eten dan drinken. Daar krijg je meer nuttige vezels mee binnen en loop je een minder grote kans op een overdosis suiker.