Hoe pas ik mijn eten/drinken aan op nachtdienst..

Ik werk in een verpleeghuis en draai sinds een tijdje nachtdiensten.
Mijn lichaam went snel aan het niet slapen, maar mijn eetpatroon is vreemd: Ene nacht honger, andere nacht eet ik niks en heb alleen maar dorst.

Wat is het best op de dag dat ik de nacht in ga?
En wat is het best op de dagen van 15.00 tot 08.00?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Zorg dat je voordat je begint met werken voldoende koolhydraten binnen krijgt, net als in een ontbijt. Denk aan brood, pasta, rijst/granen of aardappelen. Zie je pauze als een soort 'lunch' en neem dan iets als een (eiwitrijke) muesli met yoghurt, of maaltijdsalade, of een goed belegde boterham (met bijvoorbeeld een ei en sla en tomaat). Als snack daarna kan je het beste wat fruit nemen. Vlak voor het slapen gaan niet veel meer eten, liever een kop thee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Klinkt als een goed advies

Andere antwoorden (2)

Wat ik zelf altijd deed was tegen een uur of drie 's nachtslot een boterham pakken, gewoon 1 of 2 en dan 's morgens voor ik naar bed ging at ik nog twee boterhammen. Sliep tot een uur twee s middags en dan 's avonds. Weer normaal eten. Werkte overigens ook in een verpleeghuis.... Dat vind ik altijd erg fijn suc6 hoop dat je er er aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te zwaar eten, je lichaam is daar snachts niet aan gewend. Eet gewoon brood met wat fruit, of alleen fruit. En geen dingen zoals cola drinken want je wordt overdag gegarandeerd wakker om te plassen.