Hoeveel calorieën zit er in een gemiddeld waterijsje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op alle ijsjes van Ola staat hoeveel calorieën in het ijsje zitten.

Het beste antwoord

Ik heb vroeger wel eens een OLA Tussendoortjesvergelijker gehad, alleen dat was op een papiertje, toen heb ik eens even gegoogled en daar stond bron 1, maar die zei: Coming Soon! En bij bron 2

Toegevoegd na 1 minuut:
(de Belgische versie moet hij lang laden, maar je kan het proberen) En er is ook een app op de Iphone (als je die hebt) Die heet Tussendoortjesvergelijker en die kan je vinden in de appstore.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Niet zo gek veel.
In een raketje bv zit ongeveer 45 calorieen.
Veel mensen die op dieet zijn denken dat ze geen waterijsje mogen eten, maar dit kan best zo af en toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een ijslolly waterijs van 100 gram zitten 73 calorieen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van het soort waterijsje.

Ik heb voornamelijk festini in huis.
Festini aardbeien = 44 calorieën.
Festini Peer = 50 calorieën
Festini Sinaasappel = 60 calorieën
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de test van de Consumentenbond van juli/augustus 2010 weegt een raket waterijsje van Ola 55 gram. Uitgaande van 73 kilocalorieën per 100 gram levert een waterijsje van gemiddeld formaat daarom 40,15 calorieën. Het waterijsje met de minste calorieën, het Plop mini ijsje, bevat slechts 23 calorieën.
Amadea
12 jaar geleden
ongeveer 65
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ijsjes uit het onderzoek bevatten gemiddeld 224 kilocalorieën per 100 gram. Er zit een groot verschil tussen de room- en waterijsjes. De eerste bevatten gemiddeld 309 kilocalorieën per 100 gram en de tweede slechts 98. Maar naast het soort ijs, speelt ook de portiegrootte een belangrijke rol. Kinderijsjes zijn over het algemeen klein en daardoor bevatten ze minder energie per stuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik het goed weet 50 calorieen