Wie weet er een recept voor een lekkere salade?

Met dit warme weer wil ik toch voedzaam eten maar niet te zwaar.

Toegevoegd na 22 uur:
Top! Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze deze zomer zeker uitproberen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor recepten kun je beter naar receptensites.
DIe zijn er heel veel. Of kijk hier: Gerelateerde vragen
•Wie weet een lekker recept voor een dressing bij de salade?
•wat is een lekker recept voor een maaltijd salade voor vier personen?
•Wie heeft het lekkerste recept voor een koude pasta salade?
•Wie heeft het recept voor een lekkere Surinaamse Roti?
•Wie weet er een lekker recept met avocado voor een salade of cocktail?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.okokorecepten.nl/recept/salade/ www.saladesenzo.nl/ www.simpelkoken.nl/recepten/salades/ www.saladerecepten.nl/ salade.startkabel.nl/ www.smulweb.nl › Recepten keukenhelden.nl/trefwoord/salade www.jannekes.nl/salade/ Nog meer GOOGLE: Zoekopdrachten gerelateerd aan salade recepten
gezonde salade recepten
rucola salade recepten
salade recepten jamie oliver
griekse salade recepten
marokkaanse salade recepten
pasta salade recepten
vegetarische salade recepten
salade recepten gerookte kip

Het beste antwoord

Kip sweet chili maaltijdsalade
Ingredienten voor 4 personen:
* ca. 300 gram kipfilet
* ca. 200 gram rucola sla
* ca. 200 gram tauge
* 1 halve komkommer
* 1 flesje sweet chili woksaus (bijvoorbeeld van ah)
* 0,5 spaanse peper
* 1 bosui
* 1 rode ui
* ongezouten cashewnoten
* knoflookcroutons
* mango-gember sladressing (ah excellent)
* stokbrood
* sesamolie

Bereidingswijze:
Snijd alvast de Spaanse peper, de bosui, de rode ui en komkommer in stukjes en was de rucola en tauge.
Snijd de kipfilet in kleine blokjes en wok ze in hoog vuur in sesamolie totdat ze lichtgelig beginnen te worden. Voeg vervolgens de Spaanse peper toe en de woksaus. Doseer naar smaak. Rooster de cashewnoten tot dat ze een beetje zacht worden.
Meng vervolgens de sla en de rode-ui, de bosui, de komkommer en de taugé met elkaar en drapeer op het bord. Schep de kip en de geroosterde amandelen erover heen en doe er wat mango-gember dressing op. Stroot vervolgens de croutons eroverheen en serveer het met stokbrood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zak gemengde salade (met rucola), gebakken spekblokjes, kleine stukjes fetakaas, halve cherrytomaatjes, honing-mosterddressing eroverheen en als laatste een handje pijnboompitten (evt. geroosterd).
Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zakje gemengde sla
Komkommer
Tomaat
Blikje mais
Blikje Tonijn
En wat gekookte pasta

Wat ook lekker is..

Griekse salade
Rucola
Tomaat
Paprika
Ui
Olijf
Komkommer
met als extra toevoeging wat gekookte rijst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men neme twee handjes rozijnen plus een mango geschild en in blokjes gesneden plus een gerookte kipfilet (liefst scharrelkip in kleine blokjes gesneden)plus1 zakje biologische rucola van albert hein (ook even wat kleiner snijden) plus 2 grote sjalotten kleingesneden plus een stukje komkommer in kleine blokjes gesneden pluseen half doosje cherrytomaatjes (alle cherrytomaatjes door de helft doen ) plus een een beker gekookte witte rijst of basmatie volkorenrijst) dat allemaal door elkaar doen. In een grote schaal.

Dan olijfolie erdoor plus tweeof drie eetlepels citroen of limoensap erdoor plus een flinke schep fijne mosterd plus een beetje zout en peper naar smaak.

Dat allemaal door elkaar en dat is heerlijk licht eten, maar toch vult het en ik vind het een heel smakelijke salade.

Misschien jij ook. Maar smaken verschillen he. Aan de ingredienten kun je vaak wel weten of het iets voor je is.

Zo ja smakelijk eten

Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turkse aardappelsalade
Ingrediënten voor 4 personen

•6 middelgrote aardappels, beetgaar gekookt
•1 kleine ui, fijngehakt of geraspt
•2 eetlepels verse peterselie, fijngehakt
•2 eetlepels verse dille fijngehakt
•1 tomaat fijngehakt, zaad en vocht verwijderd
•2 eetlepels citroensap
•2 eetlepels witte azijn
•4 eetlepels olijfolie
•zout en peper naar smaak
•1 theelepel mosterdzaad
•1 teentje knoflook , uit de knijper
•1 hardgekookt ei, in schijfjes gesneden
•10 kalamata-olijven, ontpit en gehalveerd

Verwijder de velletjes van de gekookte aardappelen. Snijd de aardappels in blokjes. Meng de aardappelblokjes in een grote kom met de snippers ui, de fijngehakte peterselie, de dille en de stukjes tomaat.

Maak in een kommetje een dressing; meng citroensap, azijn, olie, zout en peper, mosterd en de uitgeknepen teen knoflook goed door elkaar. Giet deze dressing over de aardappels. Schep de aardappelblokjes goed door de dressing.

Serveer de aardappelsalade warm of zet hem een nacht in de koelkast. Garneer de salade vlak voor het serveren met halve olijven en schijfjes ei.

hmm, smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker! Voor 2 personen:
1 blikje witte bonen of kikkererwten of kidneybonen (of ander soort..)
3 Tomaten (smaakvolle roma of trostomaten)
1 rode ui in ringen
een halve paprika in kleine blokjes
een flink stuk feta in brokken
een handvol peterselie en een handvol dille
een scheut citroensap en olijfolie
een klein teentje uitgeperste knoflook
een snuf chilipoeder

Alles mengen en genieten maar!

Als je de smaak van komijn lekker vindt, doe er dan nog een theelepel komijn door, smaakt er mooi bij..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou je van bietjes? Neem gehakte rode biet uit het schap, of anders ontvel je ze en hak je ze fijn; doe de biet in een schaal, doe er een eetlepel basilicumazijn, honing, dille en dragon bij. Snipper een rode ui fijn en een teen knoflook, roeren en klaar! Je kan ook een complete maaltijdsalade maken met bietjes dan doe je er alleen hele jonge geitenkaas doorheen. Smul ze!