Wat moet je doen als je iets moet eten wat je smaak niet is?

Toegevoegd na 7 minuten:
Bijvoorbeeld groenten.
Als je bijvoorbeeld gewoon avond eet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je bedoeld dat je iets vies vind dan kan je je neus dicht doen zo is je smaak weg

En waarom zou je iets 'MOETEN' eten???

Als je bedoelt op een feestje of zoiets, dan neem je een heel klein beetje en eet je het gewoon op. Dat is wel zo fatsoenlijk voor de gastheer of gastvrouw.

Hoe bedoel je dat, wanneer je bij iemand anders mee eet? Ja, dan neem je maar een beetje of je zegt dat je daar helaas absoluut niet van houdt, dat je maag dan altijd opspeelt als je dat gegeten hebt. Maar er zullen toch wel meer dingen op tafel komen die je wel lust, zodat je daarvan kunt eten? Toegevoegd na 18 minuten: Ja, ik weet niet of je nog thuis woont en van wie je iets MOET eten. Maar je kunt ook iets leren lusten hoor! Je begint met een klein beetje en de volgende keer een beetje meer. Of je mengt het eerst door de aardappels, misschien is het dan al lekkerder. Als je ervan blijft griezelen en zelfs kokhalzen, ja, dan is het gewoon iets wat je echt niet lust, dat hebben we allemaal wel.

Als het om volwaardige voedingsmiddelen gaat, die je domweg NODIG hebt: dan heb je pech. Stoer zijn en eten maar. Niemand dwingt je het lekker te vinden, maar sommige dingen heb je echt nodig. En vaak zul je merken dat je het na een tijd tegen heug en meug eten toch minder vies gaat vinden. Probeer ook te experimenteren: ik gruwde als kind van ongeveer alle groentes, behalve boerenkool en spinazie. Maar wortels vond ik rauw erg lekker, bloemkool ook. Andere dingen verstopte ik maar een beetje onder een lik ketchup dat de smaak wat verhulde. Inmiddels lust ik eigenlijk alle groentes wel, al vind ik nog steeds sommige minder lekker dan andere - je smaak verandert ook met de jaren

Net als Hippo gruwde ik als kind van haast alle groentes, behalve bladgroentes, maar ik MOEST ze eten. Nu vind ik haast alle groentes lekker. Het ligt er ook aan hoe de groente wordt klaargemaakt. Mijn moeder had de gewoonte in alle groentes nootmuskaat te doen en die specerij verafschuw ik nog steeds. Door groentes kun je heel lekkere dingen doen: gebakken uitjes, spekjes, appelmoes (bij rode kool en kapucijners), gepelde tomatenblokjes, sausen, mosterd, citroensap, sambal, kruiden. Zo kun je "vieze" groente lekker maken.

Nou ik snap t wel hoor. Toen ik voor het eerst at bij mijn ex die toen mijn fiancee was toen kwamen er van die vieze vette speklappen op tafel. Ik wilde beleefd blijven en probeerde het te eten, maar het ging gewoon niet. Ik heb t gezegd dat ik niet gewend was aan vet eten. Later hoorde ik dat ik een verwend kind was. Tja de eerste indruk. en ik werd gelijk in een hok gestopt en kwam er niet meer uit. 8 jaar geleden ben ik uit dat hok gestapt. En speklappen daar ga ik met een grote boog omheen ;-) Dofa

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100