hoe doen ze het toch om die kleine pepers zo sterk te maken van smaak

vallen deze best mee bij de "griek"
maar opgelet bij de andere eethuizen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen geldt sowieso: hoe kleiner de peper, hoe scherper.

Het beste antwoord

Een Australische kweker is het gelukt om de heetste chilipeper ter wereld te kweken. De Trinidad Scorpion Chilli scoort 1,46 miljoen eenheden op de schaal van Scoville, die de pittigheid van pepers meet. Ter vergelijking: een normale peper scoort 'slechts' duizend eenheden.

Om de heetste chilipeper ter wereld te maken, gebruikte de kweker beschermende kleding met een masker en handschoenen. Zonder handschoenen blijven je handen volgens hem nog twee dagen nagloeien. Hij maakte de pepers pittiger door afvalwater van een wormenkwekerij als bemesting te gebruiken. Dat zou het natuurlijke afweersysteem van de plant sterker maken en de pepers pittiger.

De hete peper is heet door een stof dat capsicaïne heet, tijdens het eten komt deze stof vrij en daardoor krijgt u die hete smaak in de mond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke pepersoort heeft een bepaalde scherpte. Daar hoeven ze niets voor te doen. Hooguit is het zo dat kwekers door selectie de pepers nog iets scherper zal maken. Maar over het algemeen is dat niet nodig om onze smaakpapillen te verdoven