hoe kan je steeds honger krijgen zodra je in bed ligt

Ik merk vaak dat als ik in bed lig, ik honger krijg, terwijl ik gewoon overdag goed eet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Kimath
12 jaar geleden
ik heb precies hetzelfde, super irritant. Ik wil niet laat op de avond eten, maar krijg echt altijd voordat ik naar bed ga honger.
Ik drink dan vaak groot glas water, helpt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heet met 1 woord: puberteit :P heb ik ook . komt gewoon omdat je veel brandstoffen nodig hebt want alles veranderd

Antwoorden (3)

Ben je nog in de groei? Dan kan je veel honger hebben op de gekste tijden. Je lichaam verbruikt veel energie. Neem een banaantje, dat stilt het hongergevoel snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heet kan zijn dat je bloedsuikerspiegel dan ietsje zakt doordat je te lang geleden gegeten hebt.
Het kan helpen als je halverwege de avond nog iets eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat het een gevoel is dat gelijkt op honger krijgen omdat jouw maag zich kantelt bij het liggen en daardoor heeft een gedeelte van de maagwand 'plots' geen voeling met vulling meer. Vele mensen hebben geregeld dat gevoel. Van zodra je er minder aandacht aan besteedt verdwijnt dit soort gevoel ook.
Sommige mensen drinken nog een glas water voor het slapen gaan. Hierdoor krijgen de 'honger'-impulsen in de maagwand toch het gevoel dat de maag helemaal gevuld is.
Gewoon het besef "dat het ok is zoals het is" kan al voldoende zijn om er voortaan geen 'hinder' meer van te hebben.

Slaap zacht vannacht ;-)