Heeft er iemand ervaring met de Actifry van Tefal?

Met deze pan zou je friet zonder vet kunnen bakken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En is het net zo lekker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
paulus811
14 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee, dus maak er geen antwoord van maar de consumentenbond is redelijk enthousiast. Er is nu zelfs een website met recepten die je met het apparaat kunt maken. www.tefalgezondenlekker.nl

Het beste antwoord

De consumentenbond heeft het apparaat getest. Tefal maakt de bewering waar dat het 50% minder vet bakt. De friet uit de friteuse bevatten 15% vet en uit de Actifry 5%.

- De frietjes zijn minder knapperig, maar wel bruin.
- Een firtuurpan en de Actify gebruiken evenveel stroom
- De fietjes in de Actify zijn na 25 -30 minuten klaar.
- Een oven bakt nog minder vet, maar heeft meer energie nodig
-

Voordelen van de Actifry
- Het apparaat maakt weinig geluid.
- Geen frituurlucht.
- Mogelijkheid om vetarm eten te bereiden.
- Geen voorverwarming nodig.
- Handleiding met tabellen voor de bereidingstijd van verschillende soorten voedsel.

Nadelen van de Tefal Actifry
- Reiniging van het deksel is lastig.
- De kleine greep wordt te heet en de knoppen worden tijdens de bereiding ook erg warm.
- Sommige producten, zoals oliebollen en kroketten, kunnen niet in de Actifry.
- Bereidingstijd van voedsel is langer dan bij gewoon frituren of in de oven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb van anderen gehoord dat ie het goed doet. Kijk anders eens op deze site, daar zie je hoe hij werkt.
Lijkt mij wel wat: http://www.foodtube.nl/video/206/Test-de-Tefal-Actifry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter heeft er een; mijn advies, nooit aan beginnen.
Het duurt langer dan frites uit de oven, ze hebben wél olie nodig om een beetje bruin te worden, ze worden niet lekker knapperig, er kan maar een klein beetje in (één persoonsporties), je kunt hem niet gebruiken voor snacks die je wél in de friteuse doet. Kortom ik heb het gezien, geprobeerd en geproefd, is géén succes, maar maakt wél ruimte in je portemonnaie, en ook neemt ruimte in de keuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet aan beginnen! De resultaten lijken mooier als dat ze zijn! Echt zo'n apparaat wat de rest van je leven in de weg staat, ergens achterin een keukenkastje... (net als vele blenders, sapcentrifuges, grillplaten enz.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil men toch steeds van traditionele kooktechnieken af? Gezond? Over een aantal jaren horen we wel hoe stom we zijn geweest door het gebruik van:
suikervervangers, vetvervangers, tefalpannen etc.
In de jaren 50 was DDT ook een wondermiddel in de huishoudens.
Een tip om friet redelijk gezond te eten.
Eet het niet te vaak.
Bak de frieten (zelf gesneden, staafjes van 1 cm. dikte) bij 140 gr. voor in sla-olie. Voorbakken is garen van de staafjes, dus niet kleuren.
Uit laten lekken en een nacht in de koelkast bewaren.
Dan afbakken (kleuren en verwarmen) in olie van 180 gr.
Uit laten lekken op keukenpapier en zouten.
Olie heeft de voorkeur boven vet, omdat het smeltpunt van olie lager ligt dan dat van vet. (er blijft dus minder aan de friet hangen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vraag was niet hoe ik gezond friet kan eten, maar of deze pan doet wat hij belooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry ?
Als je echt "magere" frietjes wilt bakken, neem dan gewoon ovenfrites. Dit levert een beter resultaat op als de actifty (niet zo klef, ik heb ze laatst bij de buren gegeten.) Als je echt lekkere friet wilt hebben, koop dan frietaardappelen. Snijdt ze in reepjes, bak ze één keer voor in zonnebloemolie (2 min.), daarna kun je ze bewaren in de diepvries, óf je bakt ze af in de oven. Superrrlekker!