Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft er iemand ervaring met de Actifry van Tefal?

Met deze pan zou je friet zonder vet kunnen bakken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En is het net zo lekker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
paulus811
14 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee, dus maak er geen antwoord van maar de consumentenbond is redelijk enthousiast. Er is nu zelfs een website met recepten die je met het apparaat kunt maken. www.tefalgezondenlekker.nl

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De consumentenbond heeft het apparaat getest. Tefal maakt de bewering waar dat het 50% minder vet bakt. De friet uit de friteuse bevatten 15% vet en uit de Actifry 5%.

- De frietjes zijn minder knapperig, maar wel bruin.
- Een firtuurpan en de Actify gebruiken evenveel stroom
- De fietjes in de Actify zijn na 25 -30 minuten klaar.
- Een oven bakt nog minder vet, maar heeft meer energie nodig
-

Voordelen van de Actifry
- Het apparaat maakt weinig geluid.
- Geen frituurlucht.
- Mogelijkheid om vetarm eten te bereiden.
- Geen voorverwarming nodig.
- Handleiding met tabellen voor de bereidingstijd van verschillende soorten voedsel.


Nadelen van de Tefal Actifry
- Reiniging van het deksel is lastig.
- De kleine greep wordt te heet en de knoppen worden tijdens de bereiding ook erg warm.
- Sommige producten, zoals oliebollen en kroketten, kunnen niet in de Actifry.
- Bereidingstijd van voedsel is langer dan bij gewoon frituren of in de oven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb van anderen gehoord dat ie het goed doet. Kijk anders eens op deze site, daar zie je hoe hij werkt.
Lijkt mij wel wat: http://www.foodtube.nl/video/206/Test-de-Tefal-Actifry
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter heeft er een; mijn advies, nooit aan beginnen.