Nu weet ik niet in welke landen jij komt maar die ervaring deel ik niet. In de laatste 4 landen waar ik het afgelopen jaar ben geweest kon ik gewoon zachte bolletjes halen; Belgie, Frankrijk, Suriname, Spanje.

Wellicht was het toevallig, want het blijft natuurlijk het verhaal van vraag en aanbod. En waarschijnlijk was jij in landen waar de vraag naar harde puntjes groter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de bakker bakt naar de smaak van het land. zo heeft elk land zijn eigen tradities en voorkeuren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Omdat de mensen daar die dingen niet of nauwelijks eten dus is het de moeite niet om ze te verkopen.

Hier hebben de meeste bakkers ook geen chocolade croissants.

Ja in hele grote supermarkten, daar heb je meer kans, want daar verkopen ze vanalles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze maken ze wel, maar dan alleen op een andere manier. De bolletjes zijn dan kwa korst vrij hard, maar van binnen zijn ze over het algemeen vaak zacht.

Alleen crackers en ander "hard" brood, zijn echt hard.

Denk aan
- bagel
- baguette
- ciabatta
- italiaanse bol
- kadetje
- kerststol
- maisbrood
- pitabroodje
- scone
- stokbrood
- turks brood

enz, enz...