hoeveel mag een kind van 9 jaar wegen?

Toegevoegd na 1 minuut:
mijn kind is 9.5 en is 1.46 cm nou is mijn vraag hoeveel mag ze dan wegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
19.7K

Antwoorden (5)

Het ligt eraan hoe lang het kind is , Bij lange kinderen is dit tot de 45 kilo ongeveer en bij kleine kinderen rond de 35 kilo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan lengte, geslacht en leeftijd, en wordt bepaald met een lukarotor, zie http://www.tno.nl/content.cfm?context=thema&content=inno_case&laag1=891&laag2=902&item_id=470 .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer zijn bmi eens uit te rekenen, even zijn leeftijd , lengte, gewicht( dus weeg dat kind even) en geslacht. Op google --> BMI berekenen--> voedingscentrum, ze geven advies en u kunt zien of het kind te zwaar of te licht. Een goede bmi voor een man ligt geloof ik tussen de 19-23
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BMI voor kinderen werkt wel anders dan voor volwassenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar voor kinderen gelden weer andere waarden,vandaar de lukarotor, zie tweede antwoord.
lengte:
1.40 meisjes: 27-36 kilo, jongens: 27-33 kilo
1.45 meisjes: 30-40 kilo, jongens: 30-37 kilo
1.50 meisjes: 34-45 kilo, jongens: 33-42 kilo
1.55 meisjes: 37-51 kilo, jongens: 37-47 kilo
1.60 meisjes: 41-56 kilo, jongens: 41-52 kilo
1.65 meisjes: 44-61 kilo, jongens: 44-57 kilo
1.70 meisjes: 47-65 kilo, jongens: 47-61 kilo

Dat is het normale gewicht.

Toegevoegd na 1 minuut:
ligt vooral aan de lengte dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27 tot 36 kg met een gemiddelde van 30 kg (gemiddelde lengte 138 cm )