Wat maakt chocolade aantrekkelijk?

Voor een project op school moeten we dit weten.
ik kan het echt nergens vinden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je niet gezocht...

Antwoorden (3)

Ha, die Gast55527;

Er bestaat vermoeden dat de stof fenylethylamine in de chocolade hieraan ten grondslag ligt, daar deze ook door de mens wordt aangemaakt wanneer emotioneel genot wordt ervaren. Mogelijk kan ook de aanwezige cafeïne als stimulatiemiddel hieraan bijdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recent onderzoek zou te kennen geven dat chocolade invloed heeft op „angstgevoelens, de gemoedsrust en seksueel gedrag”, bericht de Franse krant Le Monde.

Wetenschappers hebben een stof in chocolade ontdekt die bepaalde overeenkomsten vertoont met amfetaminen, en een andere stof met „duidelijke antidepressieve eigenschappen”.
Nieuwe onderzoeken hebben ook de aanwezigheid aangetoond van anandamide, een neurotransmitter die dezelfde „intensivering van gevoelens en euforie” veroorzaakt als cannabis.
Dit, gecombineerd met de lage giftigheid van chocolade, bracht de krant tot de conclusie: „Door lichamelijke en intellectuele activiteit te stimuleren, energie te geven en een gevoel van euforie en welbehagen op te wekken met vrijwel geen bijwerkingen en een laag verslavingsniveau, kwalificeert chocolade zich als een bijna ideale soft drug.”

Andere bronnen zeggen ook dat chocolade goed is voor uw gezondheid , zoals de Japanse krant Nihon Keizai Shimbun.
Omdat chocolade cacaopolyfenol bevat, dat helpt aderverkalking en kanker te onderdrukken.
Bovendien is chocolade naar verluidt effectief in het in evenwicht houden van het immuunsysteem en het helpen van het lichaam om stress te boven te komen.

Professor Hiroshige Itakura van de Christelijke Universiteit van Ibaraki zegt: „Chocolade van goede kwaliteit waarin veel cacaobonen en zeer weinig suiker en olie worden gebruikt, is het doeltreffendst.” Maar de hoogleraar beklemtoonde ook het belang van het eten van „groene en gele groenten en eiwitten die de verschillende soorten polyfenol bevatten” die het lichaam nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Proef een paar stukjes en je hebt de ervaring uit de 1e handen bovendien is het je eigen en geen na schrijverij.