hoe moet je soepstengels gebruiken?

ze heten wel soepstengels.. maar moet je ze erin doen in stukjes of erbij eten of wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

in stukjes breken en allemaal in de soep gooien! Het liefst een stuk of twee, drie en dan even wachten, tot ze bijna alle soep op hebben genomen!
Dat is pas lekker hmmm dan zijn ze helemaal zacht en smaken ze naar de soep!

maar niks moet hoor... alles mag! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een keer niet zo'n heel verhaal thx ;)

Andere antwoorden (4)

Je eet ze erbij.
Dus je neemt wat van je soep en daarna een hapje van je stengel. Of je dept ze er gewoon in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je zelf wilt.. Ik doop ze er altijd in, maar je kan ook om en om een stukje nemen van je stengel en daarna een lepel soep. Of je breekt je soepstengel in stukjes en doet ze allemaal in de soep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh jee, doe ik het waarschijnlijk helemaal verkeerd...... Ik vind het nl erg lekker om ze in stukjes te breken en in de soep te kieperen zodat mijn soep een crunchy bite krijgt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De soepstengel is een soort appetizer, iets om alvast je maag mee te vullen. Ze komen bij de italiaan meestal op tafel net zoals de fransman het mandje stokbrood alvast op tafel zet. Ze komen oorspronkelijk uit Turijn en werden daar al in de 14de eeuw gebakken als extra vulling bij de soep. Soep is maar vloeibaar en om wat compactere vulling in je maag te hebben. werd er brood bij gegeten of zoals In Torino de Grissini's, gebakken van gist(brood) deeg en extra knapperig gemaakt. Ze werden dus erbij gegeten om de soep wat voedzamer te maken.

Hoe je ze eet mag je helemaal zelf bepalen. Hiervoor zijn geen vaste regels of 'wetten'. Zoals bij de eerdere antwoorden kan je zien dat iedereen het op zijn eigen manier doet. Ik neem meestal een hapje brood en daarna een lepel soep. En bij een maaltijdsoep gebruik ik het laatste stuk brood om mijn bord leeg en schoon te maken.

Ook neutraliseert brood je smaak weer. daarom moet je bij een wijnproeverij bijv. steeds na elke soort wijn brood eten om weer de smaak van de vorige wijn weg te krijgen, zodat je de volgende soort weer kunt proeven.

Je kunt ze overigens ook goed als anti-pasti gebruiken, een soort snack bij een glas wijn. Rol er een plakje rauwe ham omheen en eet dit eens samen. Heerlijk zo'n aangeklede soepstengel!
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat er zo veel te vertellen was over soepstengels xd
amc
13 jaar geleden
Met genoeg creativiteit kan ik er zelfs een roman of thriller over schrijven ;)