is aloe vera eetbaar?

ik weet dat aloe vera eetbaar is...maar in de aloe vera zit gel.Kan je dat gewoon eruit snijden en zo opeten? Of moet je nog koken ofsow iets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.9K

Antwoorden (5)

Alleen het sap van de Aloe Vera plant wordt gebruikt.

'De winning vindt plaats door de bladeren af te snijden en het hieruit druppelende sap te verzamelen en in de lucht te laten drogen.'

Aloe Vera drank is trouwens erg lekker en ook heel gezond :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Hoewel het oorspronkelijk gebruikt word als geneesmiddel bevat de gel die erin zit ook veel vitaminen en antioxidanten. Wel moet je hier voorzichtig mee zijn want er zitten gevaren aan.

Google maar eens "Aloë Vera Juice"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf aloe vera staan. Recent heeft iemand mij verteld dat niet alle aloe vera eetbaar is. Welke wel of niet weet ik helaas niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de plant beter niet rauw gebruiken, de schil van de stengels zijn heel taai en moeilijk te verteren. Beter is om de stengels eerst te stomen, koken of bakken voor ze te eten.
Overigens best lekker om een paar stukjes Aloe mee te bakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Aloë Vera is eetbaar, maar er zijn veel verschillende soorten (300!), en ze zijn dus niet allemaal eetbaar!

Hier kan eventueel info lezen over het eten van de plant.
http://www.forevershop.nl/dranken.htm

Een lijst met alle soorten, en de bijbehorende info;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_soorten_in_het_geslacht_Aloe

Hier Aloë Vera Plaza; http://aloe-vera.goedbegin.nl/