Waar komt rucola sla vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit een kas?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou C4th, bij mij uit de koelkast hoor ;-) uit een plastic bakje.

Antwoorden (2)

"Rucola of raketsla (Eruca sativa) is een eenjarige plant die behoort tot de Kruisbloemenfamilie (Cruciferae oftewel Brassicaceae). De plant komt van nature voor op het Noordelijk halfrond en in Zuid-Amerika. Rond 1980 is rucola ook in Noord-Europa in de belangstelling gekomen. In 1981 is rucola door de firma Tubbergen in Nederland geïntroduceerd. In het Middellandse Zeegebied wordt rucola al sinds de Middeleeuwen geteeld."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rucola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rucola groeit gewoon als "onkruid" in Nederland, vooral op zandgrond. Gewoon even goed kijken in bermen en richting duinen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar niet gaan oogsten in bermen, dan heb je vervuilde sla.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Ik zou ook niet gaan oogsten langs de A13 of het spoor ;-)