Wist je dat babyflesjes van polycarbonaat bijzonder schadelijk zijn ?

Er zit bisphenol A in.Een pseudo-oestrogeen, vergelijkbaar met de pil.Een baby krijgt tot 14,5 microgram per dag binnen.Dat is goed voor een paar pillen(de pil) per dag.
Koop altijd flesjes van polypropyleen, die zijn veilig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef mij eens een bron van deze info als je wil. Ik ben polymeerchemicus en ik geloof er helemaal niks van namelijk. Bisfenol A is wel schadelijk, maar bisphenol A reageert en zit er niet in los in. Van PVC komt ook geen chloor vrij ook al zit er chloor in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kempo,is er verschil tussen bisfenol en bisphenol ???

Antwoorden (3)

Nee, dat wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wist het wel.
maar welke fles je ook koopt.
ze worden altijd met kokent water schoongemaakt, en dan nog 2 keer mee in vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Polycarbonaat zit overigens in heel veel transparente plastic verpakkingen. Deze stof zorgt er ook voor dat veel mannen onvruchtbaar worden, de prognose is dat binnen afzienbare tijd 90% van de mannen (in het westen) verminderd vruchtbaar is.

Toegevoegd op 20-06-2009 22:52:12
Michael Braungart, een expert op het gebied van plastic problematiek stelt dat op dit moment waarschijnlijk 20% van de amsterdamse mannen steriel is als gevolg van pseudo-oestrogene stoffen in plastics.

Toegevoegd op 20-06-2009 22:53:17
Ook weekmakers in pvc bevatten deze gevaarlijke stof.