Welk merk boter valt niet van je mes?

Ik heb al twee keer een merk halvarine gehad dat (vreselijk irritant) steeds van je mes valt. Welk merk halvarine doet dat niet? Ik word hier gestoord van namelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt niet aan het merk, het ligt aan het feit dat je hálvarine gebruikt. In plaats van vet moet er iets in zitten, en dat iets is water waar het glibberig door wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat probleem niet, eet mijn boterham zonder boter.
Leftrevolution
5 jaar geleden
Ik heb gebruikt (halvarine);
Becel
Blue band
Allebei, dan valt de boter van mijn mes
Nu ga ik Zeeuws meisje proberen.
Maar ik moet nu wel toegeven dat ik hier wel een hele interessante reactie heb gelezen;
Grasboter. Ik hed dat nog nooit gehaald en geprobeerd, maar zeker gelet op de manier hoe grasboter is gemaakt. Daar kan ik me wel in vinden. Ik vond sowieso al dat de bekende botermerken
Zeker de laatste jaren, gemakzuchtig hun boterproduct aan de consument verkopen.
Kijk maar eens goed naar de manier hoe een boterkuipje gevuld is. Regelmatig heb ik het idee
Dat er soms meer lucht dan (de illusie van) boter in een kuipje zit.
Dit geld voor zowel Becel als Blue band in ieder geval. Afijn, eerst maar eens Zeeuws meisje proberen en zo even een pakje grasboter kopen.
Keep you posted.

Het beste antwoord

Becel light blijft bij ons goed op het mes zitten, wel zorgen dat je niet een mes pakt dat net is afgewassen en dus warm is....want dan glijd het er nog vanaf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

je geeft het antwoord zelf eigenlijk al: gebruik boter in plaats van margarine, of erger, halvarine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewaar je je margarine/halvarine/boter of wat het ook wel mag zijn wel in de koelkast? Een vriendin van mij doet dat namelijk niet en ik heb altijd hetzelfde bij haar. Net alsof je soep wil eten met een mes xD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat wel in de koelkast
Halvarine is HEEL iets anders dan Boter. Ik let heeeel goed op m'n gewicht , maar gebruik alleen maar boter.Het grootste bestanddeel in halvarine is water. Omdat je water en olie/vet niet kunt mengen ,doen ze er emulgator in . Het glibbert dan lekker en smeert moeiteloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grasboter wordt gemaakt van melk van koeien die in de wei hebben gegraasd. Het buiten zijn en het eten van gras zorgt ervoor dat het melkvet van de koeien anders is dan dat van koeien die binnen staan. Grasboter is daardoor beter smeerbaar, lichter verteerbaar, voller van smaak en iets geler van kleur dan andere boter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Halvarine Vita D'or van de Lidl. Ik herken dat,ooit ook een paar keer gehad,deze prima,of je het nu in of buiten de koelkast zet,blijft lekker op je mes zitten. En niet duur !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
échte boter, roomboter
en zo'n beetje alle andere boters zijn hard
die vallen niet snel van je mes.
halvarine is een mengsel van diverse producten.

bekijk dit uitgebreid onderzoek eens
http://edepot.wur.nl/18383
je ziet waar het waterige vandaan komt
en hoe de samenstelling is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om Lenti aan te vullen,Bleuband halvarine valt ook niet van je mes af.
13 jaar geleden
Kies een halvarine die kleeft. Van (room)boter uit de koelkast is het vet hard, kleeft daardoor minder en valt van je mes.
Zelf gebruik ik Becel. Ik zet het eerst buiten de koelkast, ga me wassen en smeer dan mijn brood. bevalt goed.

ps De jam glijdt ook van mijn mes. Heb je daar een oplossing voor? Ik probeer mijn mes zo horizontaal mogelijk te houden. Misschien ook een idee voor de boter? En als het toch valt zorg er dan voor dat het op je boterham valt! Wel zo makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet EEN antwoord hierop wij hebben hetzelfde probleem maar maar toen onze kinderen klein waren kochten we van die gekleurde messen van plastic en daar heb je dat NOOOOIT mee althans wij niet ook al gaan ze in de afwasmachine