Hoe kan je makkelijk pompoen schillen?

ik eet dolgraag pompoensoep. Maar het schillen loopt minder makkelijk, ondanks mijn zeer goede mes. Ik krijg m er gewoon niet af. mijn vriend heeft een tenniselleboog dus aan hem kan ik het ook niet vragen.
Is een elektrisch mes misschien te overwegen? Of zijn er nog andere oplossingen?

Toegevoegd na 25 minuten:
Door midden snijden vind ik ook niet evident, met dunschiller heb ik ook al geprobeerd maar het mesje ging gewoon stuk...

Weet jij het antwoord?

/2500

Die japanse rode pompoenen kopen. Daar kan je de schil ook van gebruiken. Dus die hoef je neit te schillen.

Wanneer je pompoen gebruikt voor een soep, hoef je hem niet te schillen. Wel goed afspoelen en hooguit de lelijke plekjes eraf snijden, en klaar! Het wordt toch gepureerd, en in de schil zitten (net als bij de meeste groente/fruitsoorten de meeste vitaminen! Eet smakelijk! Toegevoegd na 2 minuten: Mocht je hem toch graag willen schillen kun je de pompoen in zijn geheel in kokend water dompelen. Na een paar minuten wordt het vruchtvlees onder de schil zacht, zodat je mes er makkelijker door glijdt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100