Bebogeen is ontwikkeld vlak na de Tweede Wereldoorlog toen er geen boter beschikbaar was. Hier komt ook de naam vandaan:Geen Boter Beschikbaar is omgedraaid Bebogeen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Had het zelf dus helemaal verkeerd en mijn antwoord dus verwijderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ erbij :) wat grappig

Andere antwoorden (1)

Volgens wikipedia is het het volgende:

Er bestaan twee verklaringen voor de naam. Bebogeen zou ontstaan zijn door de samenvoeging en omkering van Geen boter beschikbaar. De zoon van de laatste particuliere eigenaar vertelde echter in 2009 aan een verslaggever van de Telegraaf, dat de naam Beter dan boter betekent én een samenvoeging is van de namen van de zoon en neef van de oorspronkelijke producent Benno Benninga: Benno en Bob.