Een teveel en een tekort aan bepaalde voedingsstoffen, denk aan teveel vet/zout/suiker en te weinig vitamines/mineralen/vezels.
Dit kan leiden tot gezondheidsschade door die tekorten of door het teveel aan bepaalde stoffen.
Vitamine D-gebrek kan bijvoorbeeld leiden tot bot- en spierproblemen; vitamine C-gebrek tot scheurbuik en tanduitval; en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Teveel vet kan leiden tot obesitas en daardoor tot diverse andere aandoeningen.

Met gezond eten voorkom je een hoop ellende!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

overgewicht, cholesterol, darmproblemen om er maar n paar te noemen
anneliez
13 jaar geleden
Obesitas.
Tekorten aan vitamines en mineralen.
Huidproblemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hart en vaat ziektes.
Slecht gebit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je persoonlijke gezondheid het op den duur laat afweten. Uiteindelijk ontdek je dat je het duur betaalt. Medicijnen omdat je diabeet bent geworden, een operatie om je dichtgeslibde aderen weer open te maken, liposuctie om het overtollige vet weg te zuigen. Je bent veel vatbaarder voor verkoudheid en griep. Allergieën liggen op de loer, en je kunt hyperactief worden van alle suikers en kleurstoffen. Enzovoort, enzovoort.
Amadea
13 jaar geleden
Puistjes, dikker worden, sneller vermoeid, minder gezond haar en nagels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondervoeding in de zin van tekorten aan voedingsstoffen. Ook dikke mensen kunnen dus ondervoed zijn. Sterker, overgewicht wordt in de hand gewerkt door tekorten aan vitamines en mineralen, die nodig zijn voor een gezonde stofwisseling, zoals chroom, zink en de vitamines D en B12 om een paar veel voorkomende tekorten te noemen.

Ongezond eten is niet alleen het in onvoldoende mate tot je nemen van noodzakelijke voedingsstoffen maar ook de manier waarop je eet. Schrokken, snaaien en snacken hebben ook een negatieve invloed op je gezondheid omdat ze de spijsvertering ongunstig beïnvloeden.

Dat alles werkt hoge bloeddruk, diabetes en hart- en vaatziekten in de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het eerste signaal is jeukend tandvlees.een acuut vitamine C tekort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent sneller moe, je voelt je niet helder genoeg, je wilt veel slapen. Dit is een vicieuze cirkel, want als je erg moe bent heb je ook geen zin om een gezonde maaltijd te maken. Kortom dan eet je dus een ongezonde maaltijd, waardoor je nog steeds moe bent.

Lichamelijk zal je ook veranderen. Of je wordt dikker of juist dunner. Je huid gaat anders aanvoelen, evenals de groei van je haren en je nagels. En je gaat meer klachten krijgen en pijntjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je word moddervet , en krijgt geen vitamines binnen, je word heel slap , darm problemen ,
en verder weet ik niks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lichaam wat gevoelig is voor ziekte, infectie, vermoeidheid, en moeizaam herstel na griep of verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grotere kans op kanker