Krijg je calorieen binnen via je mond of je maag

Ik heb een discussie met een vriend.
Hij zegt dat je calorieen binnen krijgt als je al iets in je mond hebt
en ik denk dat je het naar binnen slikt
en nu wil ik het wel is weten

Wat klopt nu ?

Groetjes martijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Veruit het grootste deel van de opname van voedsel gebeurd in de dunne darm. In principe is er geen opname van voedsel in de mond.

Toegevoegd na 59 seconden:
[suikers en druivesuiker kunnen wel al in de mond opgenomen worden, dus als je suikerrijk eten eet, heeft de vriend wel gelijk]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het in je mond hebt,en dan doorslikt wel ja

als je het alleen in je mond houdt niet

nu is het zowat onmogelijk om iets eetbaars in je mond te hebben en nooit te slikken
daarom krijg je zelfs met kauwgum een x aantal calorieen binnen