ik behoud de bubbels in mijn geopende "champagne" fles door een kleine lepeltje onderste boven in de hals van de fles te zetten, maar hoe werkt dat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Een lepeltje in de hals van de fles hangen helpt helaas niet. Ooit getest door de Mythbusters van Discoverychannel, en het bleek onzin te zijn.

Om de bubbels zo goed mogelijk te bewaren moet je al oppassen bij het openen van de fles. Laat de kurk de fles met een "zucht" verlaten. Als je de kurk laat knallen verlies je meteen veel koolzuurgas. Dat zie je ook door het schuim dat vaak omhoog komt. Zoals je weet zorgt schudden voor nog meer schuim, dus beweeg de fles zo min mogelijk. Bewaar de champagne dus liefst niet in de deur van je koelkast. Daarnaast is het belangrijk de fles goed af te sluiten, met bijvoorbeeld een "champagnestopper"