Gezond snacken

Nieuwe jaar, nieuwe voornemens.
De mijne is minder snacken en minstens 5 kilo afvallen.
Maar mijn probleem is dat ik altijd zin in iets knapperigs krijg. Chips of crackers of iets anders. Het maakt dan nog geeneens uit of ik honger heb, ik moet dat iets knapperigs hebben.
Kent iemand gezonde snacks die ook knapperig zijn.
Anders gaat mijn goede voornemen er deze week al aan.

Toegevoegd na 18 minuten:
En ja: ik kan geen maat houden.
Een pak crackers, die is in een paar minuten helemaal leeg.
En aangezien ik minderjarig ben kan ik niet bepalen wat in huis komt. Mijn ''zeer'' geliefde broertje houd ervan om altijd chocolade in mijn reikveld te houden om mij uit te dagen.
Het wordt dus een moeilijke opgave maar ik hou vol.

Weet jij het antwoord?

/2500

Soepstengels, worteltjes, radijsjes, komkommers (je hebt van die kleine snackkomkommertjes. Kerstomaatjes. Volhouden hoor! Toegevoegd na 1 minuut: Overigens die zg lightchips zetten absoluut geen zoden aan de dijk, dus niet intrappen hoor!

Japanse Mix.

Een rijstwafel kan best 'knapperig' zijn......

je hebt zoiets genaamd groentechips ik zou zeggen proberen

Tja, ik moet eerst even zeggen dat het punt niet ligt bij iets gezonds knapperigs of niet. Je zegt zelf dat je iets knapperigs wilt, ongeacht of je honger hebt of niet. In mijn optiek ligt het probleem dan meer in dat je "nee" tegen jezelf moet leren zeggen. Tuurlijk is het beter om te kiezen voor iets gezonds maar dan nog, als je geen honger hebt heb je geen eten nodig (buiten de normale maaltijden) en is het extra, ook gezondere dingen zetten aan. Zeker als je wilt afvallen is dat belangrijk. Het punt met knapperige dingen is ook dat ze vaak gebakken zijn, het het vet of olie blijft dan aanwezig. Misschien kun je proberen om als je iets knapperigs "moet" te kiezen voor een wortel, of een appel. Niet knapperig maar misschien haalt het de need naar iets wat weg. Verder kom ik niet veel verder dan een rijstwafel, maar ook die zal aanzetten en zeker niet bijdragen aangewichtsverlies als je het eet terwijl je lichaam geen eten nodig heeft... Heel veel succes in elk geval met je voornemen, probeer sterk te zijn.

Snoeptomaatjes zo verrukkelijk MMM Toegevoegd na 16 uur: en natuurlijk ook gezond

bleekselderij en worteltjes zou ik zeggen. Ik vind zelf rijstwafels ook heerlijk knapperig maar als je bent zoals ik en dan bijna een heel pak naar binnen werkt zijn ook dat echt te veel calorieën. Die dingen zijn alleen ok voor mensen die het bij 1 of 2 kunnen laten. Veel van dat gezonde spul in huis nemen en NIKS van het andere, is volgens mij het enige dat werkt, dan struin je 's avonds alle kasten af op zoek naar zoet of hartig en als je dan ECHT niks kunt vinden ga je toch maar in de koelkast een peentje halen. De eerste 2 weken zijn het ergst, daarna is de drang naar zoet/vet wel minder succes Toegevoegd na 2 uur: ik ben zelf (ruim) meerderjarig en beslis daarmee zelf wat er in huis komt, geloof me, dat helpt ook niet altijd. Als jij nou die broer gewoon laat zien dat je hem de baas bent hiermee (dus wat hij je voorhoudt eet je uit PRINCIPE niet) kun je daarna ZO trots zijn op jezelf. Niet te vaak wegen, 2x per week is genoeg en beloon jezelf (niet met eten) voor elke kg die eraf gaat

Met je eens dat de textuur van voedsel, het mondgevoel, niet onbelangrijk is maar ben je niet eerder verslaafd aan de koolhydraten die voor het knapperige laagje zorgen dan aan die knapperigheid zelf? In dat geval kun je jezelf beter wennen aan tussendoortjes die verzadigen, zoals wat nootjes, een stukje worst of kaas dan aan snacks die uit louter lege calorieën bestaan zoals Japanse mix, rijstwafels en Snack-a-jacks. Toegevoegd na 24 minuten: Eiwitten en vet verzadigen beter dan snelle koolhydraten. Daarom heb je veel minder de neiging om ervan te blijven eten. Toegevoegd na 15 uur: In vele antwoorden ziek ik caloriearme snacks voorbijkomen, waarvan het signaal is dat je er best eentje extra mag omdat er zo weinig inzit. Van dat soort psychologie groeit onderhand half Nederland dicht. Waarom ontbijtkoek aangeraden wordt is me een raadsel. Ontbijtkoek bestaat voor meer dan de helft uit suiker, met name de beruchte fructose, die je lever verandert in een op hol geslagen vetfabriek. Overigens, als je nog in de groei bent, probeer dan niet om af te vallen maar om een poosje op hetzelfde gewicht te blijven. Doe dat met eetgewoontes die je kunt blijven volhouden. Als je namelijk terugvalt in je oude voedingsgewoontes dan zitten die kilo's er in een mum van tijd weer aan.

Worteltjes en augurkjes knapperen ook als je ze afhapt maar bevatten veel minder calorieën. Die zit ik tegenwoordig te eten achter de computer inplaats van al die troep.

In onze C1000 worden rijstewafels verkocht met een smaakje. Caramel of kaas. Niet veel calorieën, wel lekker. Verder zou je je kunnen voornemen om bijvoorbeeld elke dag twee stuks fruit te eten, dat vult, voelt goed en het is ook goed voor je. En het houdt je misschien even van snoepen af.

Misschien kun je aan je ouders voorstellen om ook andere boodschappen in huis te halen? Als het echt nodig is om aftevallen dan staan je ouders daar vast ook achter. Zij kunnen jou misschien ook helpen om beter op je lijn te letten. Nog wat andere knapperige snacks: - Fruit (een appel of banaan bijvoorbeeld, die vullen erg goed!) - Groente (worteltjes, komkommer, tomaatjes, paprika) - Snack a jacks! Deze hebben ze in allerlei smaken en ze zijn lekker knapperig. Ze hebben ook een variant met stukjes chocolade, want een beetje chocolade mag natuurlijk wel.) - Soep stengels, cracottes, ontbijtkoek. Ook kan je proberen om een paar glazen water te drinken of een kauwgompje te eten als je trek hebt.

Eigenlijk weet je zelf ook wel kleine snacks te bedenken. Plakjes komkommer, radijsjes, snoeptomaatjes, blaadjes van de witlof met een klein plakje kaas. Als je een paar plakken kaas in de koekenpan legt zonder vet, dan worden ze heet en vloeibaar. En dan nog wat langer laten bakken, dan worden ze wat bruiner en knapperig. Af laten koelen en je hebt kaaschips. Best wel calorierijk, maar voor heel af en toe een traktatie en beter dan gewone chips. Als je wat extra's neemt, chips of zo, doe het dan in een klein bakje. Zodat je geen hele zak achter elkaar leeg eet. En snoep vooral niet voor de tv of bij de pc. Dan ben je namelijk met heel andere dingen bezig en dan schuif je zo een heleboel calorieën achteloos naar binnen. Eet langzaam en geniet ervan. Het kleine stukje chocola is lekkerder op deze manier dan een hele reep naar binnen proppen. Niet meer dan 1x per week op de wegschaal. Gewicht schommelt per dag. Hangt er ook vanaf wanneer je ongesteld moet worden. Ben je altijd wat zwaarder. Neem tussendoor water met een scheutje van een knijpcitroen erin. Lekker fris, makkelijk drinkbaar en goed voor je lichaam. Laat de cola en ander fris staan. Alleen in het weekend een colaatje. En heb je een springtouw? Elke dag tien minuten touwtje springen. O ja, en gun je broertje niet de lol dat je toch die reep chocola neemt. Dan stopt hij er vanzelf mee als hij merkt dat hij je daar niet meer mee kan pesten. Succes!

Alles wat geantwoord is, is ook mijn antwoord, maar als je boodschappen gaat doen, doe dat nooit op een lege maag, want dan komen de gekste "snacks/koolhydraten in je karretje"... Enne... succes he, nieuw jaar nieuwe kansen...

Ik heb deze kerst ook extreem veel gegeten s,avonds een handje cashnoten of komkommer dan haal ik van hottie aardappels honing en met hete pepers die zorgen voor dat je veel water ga drinken of rijstchips van gekiemde olie of avocado moes maken met uitjes en scheutje olijf extra vierge en beetje citroensap avocado bevat veel cali meer je so dan geen honger meer hebben en bevat de goeie voedingstoffen omega 3 en 6 en 9 of selderie met pure pindakaas dippen. of vruchten noten reep want alleen van fruit en noten is gemaakt zonder toevoegingen. ik doe s,morgens yogard met rauwe cacao nibs waar door je minder trek heb in fabrieks chocolade

Rijst wafels kun je inderdaad zoveel eten als je wil.Maar eet je toch iets anders tussen door waar calorieen in zitten wat niet de bedoeling was.Neem dan een sapcentrifuge en snij een paar komkommers in stukjes en maak hier sap van.Drink twee glazen na het eten s'avonds ,je zult zien dat dit helpt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100