Kan je wit uitgeslagen chocola eten?

Soms koop je een reep chocola, en dan blijkt dat die wat wit uitgelagen is (ik ga ervan uit dat de houdbaarheidsdatum nog niet is verstreken).

Kan je wit uitgeslagen chocola nog opeten?
En weet iemand hoe het komt, dat de chocola wit uitslaat?

13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ja, die kun je nog prima eten. Is niets mee aan de hand.

Toegevoegd na 1 minuut:
"De witte uitslag komt doordat de chocolade of te warm heeft gelegen waardoor het cacaovet uit de chocolade is getrokken of het komt omdat je de chocolade juist te koud hebt bewaard, bv in de koelkast.

Bewaar je chocolade in de koelkast dan komt er vocht op de chocolade terecht. De suiker in de chocolade lost dan op. Wanneer het vocht is opgedroogd zie je de suiker als een soort witte kristallen op de chocolade. Het blijft dus wel goed eetbaar. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KennisDelen
13 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (1)

Opeten is geen probleem, hoewel de smaak iets ingeboet kan hebben. Maar, het is niet gevaarlijk of zo.

Smakelijk.