ben ik te dik ik ben 1.66 en men gewicht is 67.7 en ik ben dertien jaar oud

te dik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hee! Zoek is bij google BMI op. Daar moet je je lengte & gewicht invullen Zo kun je zien of je te dik bent of niet! Veel suc6 Jonna,

Ik ben ook 13 jaar, word over een paar dagen 14. Weeg 50kg en ben 168cm lang. Mensen zeggen altijd dat ik 'gemiddeld' ben. 67.7kg lijkt me in verhouding met je lengte wel iets forser dan gemiddeld.

Je bent op het randje. Zeker niet meer gaan verdikken. Maar wat je ook doet ga zeker niet "dieeten". Je kan wel snoep en koek vervangen door fruit, frisdrank vervangen door water. En wat meer bewegen.

heey, nou ik heb hier een soort formule die ik wel s gehoord heb: vermenigvuldig je lengte in cm met 2,deel dan door 3 en haal daar 50 vanaf dus 166 X 2 : 3 - 50 = 60,66 kg. Tja dan zou je lichtelijk te fors zijn maar is niet overdreven en hoef je je niet druk om te maken joh. Is s winters eig. wel ok want dan heb je meer weerstand enzo. En wanneer je gewoon ietsje meer beweegt of sport en ietsje minder snoept dan ben je t zo kwijt hoor! ;-) hee,suc6 ermee!

ik ben net zo lang, nu helaas iets zwaarder (maar ook veel ouder) maar 67-68 is mijn streefgewicht. toen ik 13 was was ik nog wel iets lichter (ik gok 57). In principe ben je prima zo want de meeste vrouwen van boven de 30 zijn zeer blij met dat gewicht bij die lengte Jij zou dan alleen nu niet nog 10 kg moeten aankomen (wat mij dus wel overkwam tussen 13 en 30). Sterk lijnen zou ik niet doen, je bent nog in de groei maar let wel een beetje op wat je eet en doe VEEL aan sport zodat het spieren zijn. En dan ben je prima zo. Ook als veel meisjes er nu veel smaller uitzien, dat hebben sommige (de meeste) gewoon, heel tenger als je 13 zijn maar zoals gezegd, als je 30 zijn hebben ze die 10 kg er vaak ook bij.

Welnee! Je BMI valt binnen de normen. Maar het BMI zegt ook niet alles. Je moet ook altijd naar je bouw kijken. De 1 is nu eenmaal forser dan de ander. Ga in ieder geval niet lijnen! Gewoon gezond eten, af en toe jezelf iets lekkers gunnen en genoeg bewegen is voldoende. Je bent nog in de groei en met lijnen kan je behoorlijk schade aanrichten aan je lichaam en je stofwisseling. Ik was als kind altijd stevig gebouwd, maar niet dik. Toch begon ik met lijnen en dieten op mijn twaalfde. Nergens voor nodig, want als ik nu terugkijk was ik prima op die leeftijd. Gevolg is wel dat ik ging jojo-en in gewicht, mijn stofwisseling heb verkloot en nu te zwaar ben en blijf. Gelukkig niet extreem te zwaar, maar toch. Probeer je lijf te accepteren zoals het is, hoe moeilijk soms ook. Wees trots op jezelf en benadruk je positieve punten en besteed niet teveel aandacht aan de punten waar je onzeker over bent. Succes!

Je bent goed niet te dik en niet te mager.

hoi hhui1, of je wel of niet (te) dik bent, bepaal je zelf. voel je je goed, kan je vlot bewegen, dan ben je op de juiste maat. kijk om je heen, zie je veel magere mensen, dan ben je zelf aan de forse kant, zie je juist veel dikke mensen, dan ben je zelf iets te schriel. spring naakt voor de spiegel op en neer, alles dat onnatuurlijk beweegt is te veel. ach, dikke mensen zijn gezellige mensen. ooit 'lekkere magere' gehoord? ik niet, wel 'lekkere dikzak' geniet van wat het leven biedt, maak je vooral geen zorgen. zeker niet als je 13 jaar bent, daarvoor is de jeugd niet bedoeld. Veel plezier en fijne feestdagen. groeten, Dré

Volgens het voedingscentrum heb je met jouw lengte en gewicht een BMI van 24.56 Op dertienjarige leeftijd is dit iets te hoog. Als jongen van 13 is een gewicht tot 60.4 kilo gezond, als meisje van 13 een gewicht tot 62.3 kilo. Op jouw leeftijd lijkt het me niet verstandig om te gaan lijnen ed., dat gaat vaak ten koste van je gezondheid. En op je gewicht letten is juist vóór je gezondheid. Hoe je eruit ziet, maakt namelijk niet uit. Ook heel dunne of dikke mensen kunnen heel mooi zijn. Maar voor je gezondheid is het wel belangrijk dat je niet té zwaar of licht bent. Neem je gezondheid altijd als uitgangspunt, niet je uiterlijk. Je hoeft overigens niet veel af te vallen, dus lijnen is sowieso niet nodig. Wat wel verstandig is, is wat meer sporten en bewegen (wandelen, fietsen), en gezond eten ipv snoepen en snacken, als je dat niet al doet.

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezo...

Het gewicht lijkt wel aan de hoge kant bij je lengte en leeftijd. Maar doordat je nog vrij jong bent moet je niet gaan lijnen. Straks ben je in de groei en dan heeft jouw lichaam juist belangrijke voedingsstoffen nodig. Ook is het moeilijk oordelen of je te dik bent. Ik heb geen idee hoe je eruit ziet, en bovendien wegen spieren meer dan vet. Net zoals iedereen moet je ervoor zorgen dat je voldoende beweegt, fruit en groente eet, en niet te veel verzadigde vetten binnenkrijgt. Je moet jezelf niet al het snoep en koek etc ontzeggen. Maar neem het met mate! Het belangrijkste is dat je lekker in je vel zit. Toegevoegd na 1 minuut: Hierboven werd ook vaak het BMI genoemd, zelf ben ik hier geen voorstander van. Het geeft wel een richtlijn van een gezond gewicht, maar iedereen is anders. Elk lichaam ziet er op een bepaald gewicht anders uit, en elk lichaam heeft een ander setpoint. Dat is het gewicht wat bij jou past.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100