Hoe wordt een kindersuprise-ei gemaakt?

Is daar ooit een aflevering van geweest op Discovery Channel by 'How it's made?'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Chocolade kan professioneel gespoten worden, als een soort verfspuit (nevel), dus er kunnen heel dunne lagen gemaakt worden. Als je in een mal (in de vorm van een in de lengte doorgesneden ei) een dun laagje donkere chocolade spuit en daarover een dun laagje witte (dan zit het witte dus binnenin) en je maakt twee van die halve eieren, dan kun je die tegen elkaar aan plakken. Dat plakken kan al door van één helft het randje te verwarmen (soort onder de grill leggen, niet echt, natuurlijk, want dan smelt het hele ei) en dan tegen elkaar aan te plakken.
Als je zoiets wilt maken als surprise (leuk idee!) dan kun je de chocolade het beste op heel klein vuur (of au bain marie) smelten en in een koude vorm gieten.
Het gemakkelijkst werk je met een siliconenvorm (te koop bij bv Blokker). Draai de vorm een beetje rond, zodat de chocolade overal tegen de vorm zit. Zorg dat de chocolade de vorm ook aan de bovenste rand raakt, anders kun je het straks moeilijker aan elkaar plakken.
Maak twee helften. Verpak je kadootje in een plastic zakje of bubbeltjes-plastic, zodat het niet de binnenkant van de chocolade beschadigt.
Verwarm de rand van één van de helften (héél kort onder de grill of met een brandertje) en druk de helften snel doch voorzichtig tegen elkaar. Voilá! Ik denk dat ik het zelf ga gebruiken!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Siliconenvorm is makkelijk, omdat die makkelijker van de gestolde chocolade is af te halen, omdat het flexibel is. Ik weet niet of het in "ei-vorm" te koop is, anders een kleine tulband , bijna alle vormen kunnen. (Wel twee dezelfde, natuurlijk)

Toegevoegd na 5 minuten:
Oja, heeft niets met de oorspronkelijke vraag te maken: Je kunt een klein kadootje ook (in plastic) helemaal in chocolade verstoppen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij bestaat zo'n ei uit 2 delen, (er is een "randje" te zien over het hele ei) dus zullen de twee helften chocola worden gemaakt, vervolgens het speeltje erin en dan de twee helften aan elkaar maken. Ik weet niet hoe ze die twee helften aan elkaar maken, misschien door aan elkaar te smelten? Ik heb hierover iig nog geen aflevering van gezien bij How its made....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, het wordt aan elkaar gesmolten. (ze maken de helften d.m.v. een mal) Geen filmpjes over te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook nog een laagje witte en een laagje bruine chocola. Ben benieuwd hoe ze die dunne laagjes zo mooi tegen elkaar krijgen.