met kerst gaan we met 7 pers. binnen grillen, heeft iemand een idee of je van te voren kan marineren en invriezen en ook nog lekkere marinades?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het vlees nog niet eerder ingevroren is geweest kun je het marineren en alsnog invriezen. Dat is geen enkel probleem. Recepten van marinades vind je o.a. op smulweb.nl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je vlees vers koopt kun je het prima marineren en dan invriezen.
Ik heb een hele simpele en lekkere marinade, meng, olie ketchap (ik neem altijd zoete) en een beetje azijn, evt nog uitgeperste teen knoflook erbij (verhouding ca 3-3-1, dus minder azijn)
Heerlijk op kip maar ook op varkenshaas

Laatste tip, als je ook sate's wilt maken, rijg die vast aan stokjes, neemt wel meer ruimte in in de vriezer maar scheelt VEEEEEL geknoei op de dag zelf, wel marineren voor het oprijgen
amigo