Waar laat ik eigenlijk mijn oude frituurvet ?

Moet het officieel in de groene afvalbak ?
En waarin moet je het weggooien ?
Je mag het toch niet niet in de oude plastickan weggooien omdat plastic toch apart moet worden ingezameld !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50.1K

Het beste antwoord

Ik kan je niet vertellen waar jij je oude vet laat (grapje). Maar ik doe mijn gebruikte olijfolie - als ik er 3 of 4 keer meer gefrituurd heb - in een leeg melk- of sappak, vouw het een beetje dicht en zet het rechtop in de touchbin. Gaat dus met het gewone vuil mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

op sommige plekken hebben ze gele containers in de stad staan , daar kan je het gewoon ingooien, met de kunstof verpakking waar het frituurvet in zat,
http://www.passievoorfood.nl/detail/article/inzamelen-gebruikt-frituurvet/

bij ons hebben ze dat niet ik gooi het altijd in de grijze container
13 jaar geleden
Dit zegt Diamant:
Hoe u oud frituurvet weggooit hangt af van het soort product dat u gebruikt. Vloeibaar frituurvet en frituurolie mogen gewoon bij het restafval, terwijl u gestold vast frituurvet in de groenbak mag deponeren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bewaar de fles waar het vloeibaar frituurvet inzat altijd, als ik de frituur verschoon dan laat ik het vet weer terug lopen in de fles!
De fles gaat gewoon in de container!

Op sommige plekken komen ze het ook ophalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in België moet je daar mee naar het containerpark
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons staat er bij de supermarkt een gele container en daar kan je je oude frituurvet ingooien

en je kan het ook bij het afvalbreng station afgeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij moeten het bij het chemisch afval depot inleveren. Je kunt het beste de gemeente even bellen, die weten dat het best aangezien het overal nogal verschilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in het hoge noorden. Wij verzamelen ons oude vet weer gewoon in de fles waarin we het gekocht hebben. Bij de afvalverwerking heb ik het toen aangeboden als chemisch afval. Vanuit daar wordt het verder verwerkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ge doe da in een pot en verkoopt da aan de winkel