Nee, allee fruit eten is zeker niet gezond, maar zelfs zeer slecht voor je gezondheid.
Fruit op zich is gezond. Dat zit vol met vitamines en vezels. Maar je lichaam heeft meer voedingsstoffen nodig, die niet in fruit zitten.
Fruit bestaat bijna alleen uit koolhydraten, een vorm van suiker. Maar er zitten geen vetten en eiwitten in. Hierdoor krijg je al snel een eiwittekort, waardoor je spieren afbreken.
Het is daarom belangrijk of een combinatie van voedingsmiddelen te eten. Voor eiwitten hoef je niet meteen dierlijke producten te eten. Maar peulvruchten en granen zijn goede bronnen voor plantaardige eiwitten.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Plusje met aanvulling; okk groente en peulvruchten is niet genoeg. Je moet vlees eten, of zuivel/ei/vis, of industrieel bereide vleesvervangers. Anders krijg je tekort aan diverse vitamines/mineralen. Ook eiwit uit vlees is van betere kwaliteit.
Nee, niet alleen fruit eten is gezond. Groente eten is bijvoorbeeld ook gezond.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Gezond eten is een samenstelling van alle voedingsmiddelen die je nodig hebt, in de juiste hoeveelheid. Het is de hoeveelheid van een voedingsmiddel die bepaalt of het gezond is of ongezond (soms wel giftig). Als voorbeeld: water drinken is gezond, als het bij een paar liter per dag blijft (voor een volwassene). Maar als je 20 liter water drinkt op een dag, zou dat zomaar je dood kunnen betekenen.
Hetzelfde geldt voor fruit: dagelijks een portie fruit is gezond. Maar als je dit als enige voedingsmiddel gebruikt, moet je er heel veel van eten om voldoende calorieën binnen te halen, en dan wordt het ongezond.
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
-min
Het voorbeeld van 20 liter water drinken is een vreemd voorbeeld, of beter gezegd een niet passend voorbeeld (niet als je er niet meer duidelijk over maakt).
Ook als je enkel water drinkt zonder watervergiftiging op te lopen (want daar heb je het over zonder dat te melden) is het ongezond om enkel water te drinken (dus de door jouw aangegeven "paar liter per dag"). "moet je er heel veel van eten om voldoende calorieën binnen te halen, en dan wordt het ongezond."
Ook dat is een vreemde verwoording van datgene wat je probeert te zeggen. Het is niet zozeer dat je er heel veel van moeten eten en dat zozeer ongezond is, het is meer dat je dan bepaalde stoffen te weinig binnen krijgt en andere teveel.
Dat zal je bedoelen maar komt heel slecht tot uiting.
Het lijkt nu net of als het vele eten voor het ongezonde zorgt.
Iemand onbekend met de materie zou dan kunnen denken dat je dan een product zou moeten nemen welke hoog in calorieën is per volume. Je eet er dan niet "veel" van immers.
crispy
2 jaar geleden
zo jammer...
LeonardN
2 jaar geleden
Inderdaad. Je had juist de mogelijkheid met het opnieuw plaatsen om wat van de gegeven kritiek toe te passen op je nieuw geplaatste antwoord.
Ik heb dus ook weer een nieuwe reactie gevormd welke hoop ik beter de kern van mijn min uitlegt.