Kun je eieren koken in een waterkoker?

Ik dacht altijd dat het niet goed voor je eieren zou zijn als je ze meteen in heet water kookt. Maar ik zag laatst dat mijn huisgenoot gewoon doodleuk zijn eieren in de waterkoker kookt. Kan dat zomaar? Gaan ze niet barsten?

Castle
3 jaar geleden
Je kan met een eierprikker een klein gaatje maken en dan barsten ze ook niet. Ik kook altijd in een pannetje eerst het water en doe dan pas de eieren erbij. In een waterkoker kan wel maar een pannetje is makkelijker.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Doet een collega van mij ook op het werk. Hij wil gekookte eitjes graag warm.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik wil best geloven dat je eieren kunt koken in een waterkoker, maar zitten er geen nadelen aan? Een waterkoker is niet bedoeld om eieren mee te koken, dus wat nou als er bacteriën van het ei in de waterkoker komen of iets dergelijks. Een fabrikant van waterkokers hoeft niet te testen of je er ook veilig eieren in kunt koken, dus eigenlijk kun je niet weten of het veilig is.
Wereldbol
2 jaar geleden
@GerrieG Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Antwoorden (1)

Jazeker, eieren koken gaat erg makkelijk in de waterkoker. Leg een paar eieren in het water in de waterkoker en zet 'm aan. Als de koker afslaat, laat je de eieren er nog drie minuten in liggen als je zachte eieren wil en vijf minuten voor hardgekookte eieren, et voila.