Verstoppen eieren je darmen?

Een vriendin van mij zegt dat ze niet echt met plezier Pasen viert omdat de familie dan vaak eieren eet en ze dan last krijgt van verstopte darmen. Kan dat echt? En waarom heeft alleen zij er dan last van?

Amadea
3 jaar geleden
Het is ongetwijfeld niet zo dat zij er als enige last van zou hebben. Maar alle anderen nemen het vermoedelijk op de koop toe, omdat het nou eenmaal gewoonte is om met Pasen veel eieren te eten...
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Dan eet ze toch geen eieren. Ik kan mij niet voorstellen dat er alleen maar eieren op tafel staan.

Antwoorden (1)

Ja. Eieren kunnen voor constipatie zorgen.
Elk vezelarm voedsel kan hiertoe bijdragen. Maar je zou veel eieren moeten eten om verstopt te raken. Hetgeen met Pasen vaak gebeurt.
Dat je vriendin sneller verstopt raakt, kan liggen aan bijvoorbeeld haar voedings- en leefpatroon, medicijngebruik, hoeveelheid lichamelijke beweging etc.
SimonV