Kan men zuivere calorieën kopen in tabletvorm?

Om energie op te doen zonder grote volumes te moeten eten. En zonder ongezond te moeten eten wanneer men te veel energie verbrand.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je kunt wel iets als Huel of Jimmy Joy halen, dit zijn maaltijdvervangende shakes die alles bevatten wat je nodig hebt.
tinus1969
3 jaar geleden
Mbt 'En zonder ongezond te moeten eten wanneer men te veel energie verbrand': Veel zogenaamd ongezond eten is vooral ongezond omdat het dikmakend is -en als je 'te veel energie verbrandt' is dat verder geen probleem meer.
tinus1969
3 jaar geleden
Wat is de achtergrond van je vraag? Val je af?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank voor je antwoord, maar blijkbaar ben je er niet van bewust dat te veel vetverbranding even erg is of zelfs moeilijker op te lossen is dan te weinig verbranding. Een gevolg van de fixatie op vermageren door de vrouwenbladen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Gewicht, als het je daar (ook) om gaat, gaat wat minder om calorieën. Gaat meer om je hele voedingspatroon en onder andere je hormoonhuishouding. Teveel snelle suikers kan ontregelend werken. Zorgt voor meer stresshormonen en werkt ontregelend op je darmflora. Oplosbare vezels kunnen helpen voor je bloedsuikerspiegel.
Energie haal je ook niet uit calorieën maar uit evenwichtige voeding.
Wat je zegt over vetverbranding.. Is niet simpel zo dat dunne mensen te weinig vet hebben. Ook bij een normaal of laag gewicht kan je vetpercentage te hoog zijn.
https://energiekevrouwenacademie.nl/resistent-zetmeel-gezonde-darmen/

Antwoorden (2)

Calorieën zijn een maateenhied voor energie. Die energie ontstaat bij de verbranding van het voedsel in je lichaam. Er bestaan geen tabletten met pure energie.

Dus binnen de vraagstelling moet het antwoord 'nee' zijn.

Ga eens praten met een diëtist; Die kan je een gezonde manier wijzen om toch de nodige calorieën te eten.
Er bestaan wel "bouwsteentjes" - een soort gebakjes met extra voedingsstoffen die worden gegeven aan bijv. ouderen die te ondervoed zijn of dreigen te worden. Dat zullen dan geen "lege calorieën" (dan moet je een hap suiker nemen) zijn, maar bijv. extra proteïnen. Ik denk dat dat het dichtste bij komt bij wat jij wilt?