Waarom zitten er in borrelnootjes poedersuiker?

Nooit geweten totdat ik het etiket las.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Ik zie er geen poedersuiker staan? Ingrediënten: PINDA'S (46%), zetmeel (van TARWE, maïs en aardappel), zonnebloemolie, suiker, hartige smaak [kruiden en specerijen (paprika- en uienpoeder), dextrose, LACTOSE (van MELK), aroma's (bevat MELK), rookaroma, gistextract en -poeder, voedingszuur (azijn- en citroenzuur), kurkuma- en melassepoeder], zout, kleurstoffen (geconcentreerd bietenroodsap, curcumine). Deze verpakking kan (sporen van) verschillende soorten noten bevatten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jumbo huismerk alle varianten wel Pinda's 48,5%
aardappelzetmeel
zonnebloemolie
maïszetmeel
rijstebloem
suiker
zout
poedersuiker
tarwezetmeel
uienpoeder
gemodificeerd maïszetmeel
cichoreivezel
knoflookpoeder 0,4%
gistextract
dextrose
natuurlijk aroma
kurkuma-extract
kleurstoffen: paprika-extract en E172
gekarameliseerde suiker
maltodextrine
rodebietensappoeder
paprika-extract
peterselie-extract 0,03%
gemodificeerd aardappelzetmeel
champignonpoeder
Utrecht
3 jaar geleden
Suiker of poedersuiker is hetzelfde (voor een ingredientendeclaratie).
Amadea
3 jaar geleden
Om het lekkerder te maken? Zelfs aan brood wordt suiker toegevoegd...
Antoni
3 jaar geleden
@Utrecht, in de ingrediëntenlijst die Rhoving94 vermeldt staat zowel suiker als poedersuiker. Hoe verklaar je dat dan?

Antwoorden (1)

Poedersuiker zorgt ervoor dat de coating waarschijnlijk een wat fijnere structuur krijgt dan wanneer er alleen kristalsuiker wordt gebruikt. Althans, om die reden gebruiken mensen vaak gedeeltelijk of volledig poedersuiker in bepaalde bakproducten.