Valt thuisverkoop van groente en fruit via een automaat onder detailhandel?

Wij willen graag groente en fruit aan huis via een automaat gaan verkopen. Waar valt dit onder en aan welke eisen moeten wij dan voldoen? Denk hierbij aan vergunningen en dergelijke.

ronron1212
3 jaar geleden
Via een automaat?
Antoni
3 jaar geleden
Ja, @ronron1212, zoals er in de steden kroketten, hamburgers en frikandellen worden verkocht vanuit automaten, worden er op het platteland groente, fruit, aardappelen en eieren verkocht via boerderij-automaten. Zie een website als https://www.jaski-automaten.nl/automaten/boerderijautomaat/ voor voorbeelden van boerderij-automaten.
ronron1212
3 jaar geleden
@Antoni ik fiets redelijk veel in het boerenland maar voor groente ben ik deze nog nooit tegen gekomen wel eieren en fruit jam en dergelijke Groente is toch wel iets anders.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
@RonRon, Ik kwam er toevallig vrijdag nog een tegen, in de buurt van Houten / Bunnik: een grote automaat met ook eieren en sap etc., maar ook veel appels en peren, aardappels etc.
ronron1212
3 jaar geleden
Maar geen groente @HannekeJanssen
gerdycamps
3 jaar geleden
Ja, via een automaat. Dat kun je vergelijken met een boerderijwinkel. Alleen hoef je dan zelf niet continu aanwezig te zijn en de klant is niet afhankelijk van de openingstijden.
Wij zijn van plan om producten te gaan verkopen die seizoensgebonden zijn en rechtstreeks van de boeren uit onze omgeving komen.

Antwoorden (1)

Ja, detailhandel levensmiddelen.