Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik oud stokbrood weer zacht?

Als ik een stokbrood of andere harde broodjes koop bij de supermarkt, zijn ze volgende dag altijd superhard... Ik eet het daarom op de tweede dag vaak met soep. Soep maakt het zachter, maar ook zompig. Kan je oud geworden stokbrood ook op een andere manier weer zacht krijgen? Ik heb niet altijd zin in soep met (zompig) brood.

gvrox
3 jaar geleden
Hard brood dat ik pas een paar dagen later wil eten, stop ik meestal in een plastic zak, en doe die in de koelkast. Dan wordt de korst weliswaar zacht, maar na een paar minuten in de oven is die weer krokant en is de binnenkant nog behoorlijk zacht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De korst een beetje vochtig maken en dan in de oven.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Snij een paar inkepingen in het stokbrood. Maak het stokbrood met je hand nat. Leg het stokbrood in de oven en bak 7-10 minuten, totdat het brood weer lekker knapperig is.
Bij een voorverwarmde oven van 200 °C is het brood binnen 5 weer krokant.
Eet het brood wel dezelfde dag nog op, want het droogt zo wel sneller uit.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
Verwarm je oven voor op 150 à 175 graden, en steek je natte stokbrood ongeveer zeven minuten in de oven. 3. Kijk toe hoe de warmte het water in stoom verandert, en er tegelijkertijd voor zorgt dat je opnieuw een stokbrood hebt dat zacht is aan de binnenkant, en krokant langs de buitenkant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding