Wat is de voedingswaarde van een ongekookte kabocha/Japanse pompoen per 100 gram?

Laatst heb ik een kabocha pompoen/japanse pompoen gekocht. Ik kan echter nergens eenduidige info vinden over de voedingswaarden van deze soort pompoen per 100 gram ongekookt gewicht vinden (dus hoeveelheid kcal, vezels e.d.). De ene site meldt weer iets heel anders dan de andere, dus wat klopt er nu, wat zijn de juiste voedingswaarden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Dat gaat om ongeveer 36 kcal per 100 gram. Het maakt niet veel uit om welke soort pompoen het gaat, want ze zijn genetisch allemaal sterk aan elkaar verwant.