Waarom zit er bamboe in kant-en-klare kip met een korstje?

Of is bamboe een vorm van hulp of vulstof in de vleesindustrie?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
crispy
3 jaar geleden
Bamboe bestaat in vele vormen. Er kan ook meel van gemaakt worden, en als dat meel gebruikt wordt om het korstje van te maken is dat de reden.
tinus1969
3 jaar geleden
Waaruit blijkt dat er bamboe in kant en klare kip zit? Welke kant en klare kip gaat het om?
Griffin
3 jaar geleden
Ik denk dat er een oosters tintje aan de kip is gegeven.
Amadea
3 jaar geleden
Bedoel je Ajam pangang? Het zou kunnen dat aan de groenten die daarbij zitten bamboescheuten zijn toegevoegd. Lekker!

Antwoorden (1)

Bamboe is een grassoort, bijna een soort onkruid zo snel groeit het. Wat we eten zijn de scheuten die net (of zoals bij asperges nog net niet) de grond uitschieten. Van de 1575 soorten zijn er slechts 110 soorten eetbaar. Verse bamboe (van de juiste soort in het juiste seizoen) is mals, sappig en zoet, maar kan ook een beetje bitter zijn.

Bamboe wordt niet ingezet als conserveermiddel of textuurverbeteraar. Het fungeert eerder als smaakmaker in (Aziatische) kant-en-klare maaltijden.