Kun je sla uit een zak na 1 dag nog eten?

mijn moeder heeft gister sla uit zak gekocht en ik heb een keer gelezen dat er salmonella zit in sla uit zak. dus mijn vraag is' is dit waar?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Om welke reden zou er volgens het stuk dat jij las dan salmonella in zitten?
Utrecht
3 jaar geleden
Nee, er zit geen Salmonella in (zolang de zak gesloten is).
Producten met Salmonalla mogen niet worden verkocht; daar wordt door de fabrikanten streng op gecontroleerd.

Antwoorden (1)

Op de zak staat een datum, tot en met die datum zou je je sla zéker nog veilig moeten kunnen eten. Als die datum voorbij is: even ruiken en goed kijken; meestal is de sla nog wel een paar dagen na de uiterste datum goed te eten.